Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@20:27:23 GMT

نکات مهم امنیتی برای کاربران اندروید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۷۴۱۹

نکات مهم امنیتی برای کاربران اندروید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چند گام ساده برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد که استفاده از آن‌ها نیاز به هزینه زیادی ندارد. راهکارهای زیر محدود به برند خاصی از تلفن همراه اندرویدی نیستند و شامل برندهای مختلف از جمله گوشی‌های سامسونگ، گوگل، هواوی، شیائومی و غیره می‌شوند.

گوگل چهار توصیه امنیتی در وبلاگ خود ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها استفاده از گوگل‌پلی برای دانلود برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک نکته هوشمندانه است، گرچه گزینه‌های امنیتی دیگری مانند آمازون آندرگراوند (Amazon Underground) و سامسونگ و سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه وجود دارد. اگر برنامه‌ای را که دوست دارید در یک فروشگاه نرم‌افزاری دیگری پیدا کردید، کاملا از امن بودن آن اطمینان حاصل کنید: ابتدا سازنده برنامه را بررسی کنید و بررسی‌ها را قبل از دانلود انجام دهید.

همچنین لازم است استفاده از یک برنامه امنیتی برای محافظت از گوشی‌های هوشمند یا تبلت خود در برابر نرم‌افزارهای مخرب را مدنظر قرار دهید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، لیستی از ابزارهای امنیتی نظیر Avast  پیشنهاد می‌شود؛ ابزار امنیتی آواست ویژگی‌های قدرتمندی حتی در نسخه‌های رایگان خود ارائه می‌دهد و در نسخه‌های بالاتر (۱۵ دلار در هر سال) شامل ابزارهای حفظ حریم خصوصی و لیست سیاه قابل تنظیم است. همچنین این ابزار دارای ویژگی‌های تلفن‌های روت‌شده است. این لیست شامل برنامه‌های دارای هزینه مانند بیت دیفندر ( ۱۵ دلار در سال)، کسپرسکی (۱۴.۹۵ دلار در سال) و ای‌وی‌جی (۱۱.۹۹ دلار) است.

روت کردن، به شما امکان کنترل دستگاهتان را میدهد، از جمله نصب نرم‌افزار امنیتی قوی و دسترسی سریع به به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اندروید که اغلب شامل وصله‌های امنیتی هستند. به‌روز نگه داشتن  نرم‌افزارها یک راه عالی برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های اندروید است.

صفحه خود را با استفاده از رمز عبور، پین، الگو یا اثر انگشت قفل کنید. در حالی که این کار می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی شما آزاردهنده باشد، یک تمرین خوب برای جلوگیری از نفوذ هکر یا کرکرهای احتمالی است. شما همچنین می‌توانید صفحه قفل خود را به اعلان (نوتیفیکیشن)‌های سطحی و سایر اطلاعات سفارشی کنید.

تظیمات گوگل برای یافتن گوشی تلفن همراه را تنظیم کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را از راه دور قفل کنید، اگر دستگاه را از دست بدهید، با استفاده از این ابزار می‌توانید مکان گوشی را ردیابی کرده و تمام اطلاعات را پاک کنید.  این کار بسیار آسان و سریع است،  و دفعه بعد که گوشی خود را گم کنید یا از دست ‌دهید، پشیمان نخواهید شد. البته توجه داشته باشید که ردیابی موقعیت مکانی نیاز به فعال شدن تنظیمات موقعیت مکانی دارد که باتری گوشی را سریع‌تر تخلیه می‌کند.

دسترسیهای برنامههای خود را بررسی کنید. در نسخه‌های اندروید مارشمالو و نسخه‌های بعد از آن، می‌توانید دسترسی‌هایی که برنامه‌های شما دارند را سفارشی‌سازی کنید  و آن‌ها را کم یا زیاد و مشاهده کنید یا از همه مهم‌تر آن‌ها را تغییر دهید. یا در حالی که در آن برنامه هستید، کمی تمیزکاری انجام دهید؛ برنامه‌هایی که از آن‌ها هرگز استفاده نمی‌کنید را پاک کرده و از این طریق فضای ارزشمندی را در دستگاه خود آزاد کنید.

نکته دیگر گوگل این است که داده‌های دستگاه (فایلها، تصاویر، برنامه ها و غیره) را رمزگذاری کنید. شما می‌توانید این مورد را در تنظیمات، در بخش امنیت بررسی کنید. گوگل به طور پیش‌فرض دستگاه‌های پیکسل‌ را رمزگذاری می‌کند، اما شما باید آن را با اکثر دستگاه‌های دیگر فعال کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد و شما باید دستگاه خود را فعال نگه دارید، بنابراین بهتر است قبل از شروع این فرایند، آن را در شب انجام دهید. رمزگذاری کردن گوشی شما نیاز به استفاده از یک رمز عبور یا اثر انگشت برای باز کردن قفل دستگاه شما دارد.

با غریبه ها صحبت نکنید، تردید نکنید؛ روی لینک‌های ارسال‌شده از سوی شماره‌ها یا آدرس‌های ایمیل ناشناس کلیک نکنید. در عوض، محتوا را بلافاصله حذف کنید. در حالی که برخی از این لینک‌ها بی‌ضرر هستند؛ اکثر آن‌ها این طور نیستند و ممکن است محتوای مخربی داشته باشند.
 
این راهنمایی‌ها جهت حفظ امنیت گوشی‌های هوشمند یا تبلت اندرویدی شما بیان شد با این حال، در مورد آسیب‌ها و تهدیدات سایبری به‌روز باشید تا بتوانید اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گوشی اندروید برنامه های اندرویدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در انتخاب گیربکس صنعتی

انتخاب گیربکس می تواند بسیار دشوار باشد. مشتریان گیربکس‌های مختلفی برای انتخاب دارند که می‌توانند نیازهای مختلفی را برآورده کنند. یک تصمیم اشتباه می تواند منجر به خرید گیربکس گران تر شود. صنعت انتقال نیرو ممکن است به گیربکسی نیاز داشته باشد که بارهای اضافه را پشتیبانی کند در حالی که صنعت کنترل حرکت یا سروو ممکن است به گیربکسی نیاز داشته باشد که حرکت دینامیکی را مدیریت کند.

یکی از اولین بخش‌های مشکل‌ساز برای اندازه‌گیری، از اندازه‌گیری موتور در مقابل اندازه برای بار ناشی می‌شود. سایزبندی موتور ممکن است ساده‌تر باشد و منجر به گیربکسی شود که کار می‌کند، اما منجر به خرید گیربکس بزرگ‌تر از آنچه نیاز است می‌شود. این گیربکس نیز برای برنامه دارای صلاحیت بیش از حد خواهد بود.

 

6 نکته مهم هنگام انتخاب گیربکس

فاکتور سرویس: اندازه گیری گیربکس برای مصارف صنعتی با تصمیم گیری ضریب سرویس مناسب شروع می شود. ضریب سرویس را می توان به عنوان نسبت گشتاور نامی گیربکس به گشتاور مورد نیاز کاربردها تعریف کرد. در حالی که ضریب سرویس ممکن است با هزاران ترکیب از انواع و کاربردهای گیربکس متفاوت باشد که به هر کدام مقدار عددی منحصر به فرد خود اختصاص داده شده است. به عنوان مثال، ضریب سرویس 1.0 نشان می دهد که یک واحد ظرفیت کافی برای رسیدگی به برنامه را دارد. برای اکثر کاربردهای صنعتی، ضریب سرویس 1.4 کافی است. هیچ تحمل اضافی برای الزامات وجود ندارد، که ممکن است منجر به خرابی گیربکس یا گرم شدن بیش از حد شود.

 

دمای کار و محیط: مهم است که در نظر بگیرید که آیا یک گیربکس برای محیط کار مناسب است یا خیر. دمای عملیاتی بالاتر ممکن است فشار داخلی را افزایش دهد که منجر به افزایش ضریب سرویس مورد استفاده می شود. دمای پایین یا بالا نیاز به ضخامت روغن کاری و مواد آب بندی متفاوتی دارد. گذشته از این، دمای شدید ممکن است باعث افزایش سایش دستگاه شود، که مجدداً به مواد خاصی برای جلوگیری از خوردگی یا رشد باکتری نیاز دارد. بنابراین، عدم توجه به این ویژگی‌ها ممکن است منجر به گیربکسی شود که آنطور که انتظار می‌رود از برنامه پشتیبانی نمی‌کند.

بارهای ضربه ای: بارهای ضربه ای اغلب بارهای ضربه ای نامیده می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، این بارها می توانند باعث افزایش سایش در یونیت دنده، به ویژه در دندانه ها و یاتاقان های شافت آن شوند. اگر به درستی محاسبه نشود، این سایش می تواند باعث خرابی زودرس شود. این بارها به دو دسته یکنواخت و غیر یکنواخت تقسیم می شوند. بارهای یکنواخت پایدار می مانند، در حالی که بارهای غیریکنواخت در طول برنامه تغییر می کنند.

مکانیزم خروجی: سبک خروجی شامل چرخ دنده ها و زنجیرها، قرقره ها، پینیون دندانه دار و بسیاری موارد دیگر است. پیکربندی های مختلف خروجی از جمله بوش نصب شده روی شفت یا شفت خروجی دوگانه می تواند بار طولانی را که واحد برای آن در نظر گرفته شده کاهش دهد. این مکانیسم‌های خروجی به یاتاقان‌های متفاوتی نیاز دارند تا بار محوری یا شعاعی را افزایش دهند.
شفت خروجی: شفت خروجی جزء حیاتی انتقال کلی است که پیچش و تنش برشی را تحمل می کند. هنگام اندازه‌گیری یک برنامه، اندازه سوراخ و خروجی باید بر اساس نیاز مشتری باشد. این ممکن است شامل یک خروجی ضد زنگ روی واحد باشد، و اینکه آیا دارای سوراخ توخالی کلیددار یا بدون کلید، یک محور کلیددار یا بدون کلید، یا یک خروجی فلنجی همراه با هر یک از موارد ذکر شده باشد. به دست آوردن اندازه سوراخ مناسب روی واحد به مشتری این امکان را می دهد که گیربکس متفاوتی را متناسب با شفت فعلی خود خریداری کند. حتی مشتریان می توانند شفت خود را تغییر دهند تا از یک واحد مقرون به صرفه استفاده کنند و در عین حال بهترین راه حل را ارائه دهند.


محل قرارگیری چرخ دنده ها: سبک محفظه دنده ها در گیربکس کارایی و گرمای تولیدی آن را تعیین می کند. قانون انتخاب گیربکس این است که در ازای گرمای کمتر، گشتاور بیشتری تولید کند. جدای از تولید گرمای کمتر و کارآمد بودن، عامل دیگری نیز وجود دارد که توزیع بار وزن است.


هنگام انتخاب گیربکس برای کاربرد خود، فاکتورهای ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال راه حل گیربکس هستید، مهم است که از یک تامین کننده قابل اعتماد و قابل اعتماد همچون یکتاصنعت تهیه کنید. این شرکت متخصص در ارائه خدمات تعمیر و بازسازی گیربکس صنعتی در سریع ترین زمان های چرخش است. کارشناسان آنها مشتاقانه به مشتریان کمک می کنند تا ارزش گیربکس خود را برای سال ها به حداکثر برسانند.

دیگر خبرها

  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • از رویداد هفته آینده گوگل چه انتظاری داشته باشیم؟
  • نکات ایمنی مهم برای شارژ کردن گوشی های هوشمند؛ اگر موبایل دارید، بخوانید
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • نکات مهم در انتخاب گیربکس صنعتی
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد