Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:27:11 GMT

نمایشگاه هنر مفهومی بچه‌های آسمان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۷۶۳۹

نمایشگاه هنر مفهومی بچه‌های آسمان برگزار شد

تهران- ایرنا- نمایشگاه هنر مفهومی «بچه‌های آسمان» به یاد کودکان آسیب دیده از جنگهای یمن و افغانستان در محکومیت اقدامات رژیم سعودی در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، آیین افتتاحیه نمایشگاه هنر مفهمومی «بچه‌های آسمان» با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، میثم مرادی رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی، مجید شاه‌حسینی استاد دانشگاه و خسرو زینال‌پور معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نمایشگاه هنری با هدف محکوم کردن رژیم سعودی و توجه دادن به بی‌تفاوتی سازمان‌های حقوق بشری نظیر یونیسف تدارک یافته است.
این در حالی است که مجامع حقوقی بین‌المللی هیچ واکنشی نسبت به این جنایات نداشته‌اند و مقام معظم رهبری در رابطه با این جنایت‌ها اظهار داشتند که کار این روزهای دولت سعودی در یمن، مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.
آثار این نمایشگاه تلفیقی از هنرهای تجسمی، تصویری و ادبیات است که از سوی هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری خراسان رضوی تولید شده است و پیش از این نیز در شهر مشهد نیز نمایشگاهی از آن برگزار شد.
در کنار 30 عکسی که در این نمایشگاه از صحنه‌های مختلف جنایات آل سعود در قبال کودکان و مردم بی دفاع یمن و افغانستان به گزین و به نمایش درآمده، کوله پشتی مدرسه با رنگ آبی و خاک آلود قرار گرفته که نوشته «یونیسف» به همراه قطراتی از خون بر روی آن چکیده است.
در این نمایشگاه و در قالب هنر چیدمان و ویدئوآرت، همچنین صحنه‌ای از یک کلاس درس با صندلی و نیمکت‌های شکسته و سقف فروریخته طراحی شده که با استفاده از پروجکشن صحنه‌هایی مستند از حمله به آن مرکز آموزشی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ 21 شهریورماه تا 7 مهرماه همه روزه (به غیر از ایام تعطیل) از ساعت 9 تا 18 به محل برگزاری نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند.
فراهنگ **9031**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي حوزه هنري هنر مفهومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند

روایتگری بیداری با محوریت تعریف مفهومی الگوی اول زن، تعریف مفهومی و بیان جنبش‌های الگوی دوم زن و تبیین الگوی سوم زن در بیانات رهبری برگزار شد. 

 دانشگاه صنعت نفت آبادان در این همایش میزبان دانشجویان و دانش آموزان ۳ دبیرستان متوسطه دوم آبادان و خرمشهر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • روایت بیداری در آبادان
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند