Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به‌دلیل شدت خسارت در بخش‌هایی از معبد آناهیتا مرمت اضطراری این اثر تاریخی در حال انجام است. ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ استانها کرمانشاه نظرات

اکبر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه به مثابه یک کارگاه مرمتی است زیرا اثرهای تاریخی این استان به مرمت نیاز دارند که به‌دلیل شدت خسارت در معبد آناهیتا این اثر تاریخی در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: مهر امسال پنج طرح زیرساختی با اعتبار یک میلیارد و 737 میلیون تومان در معبد آناهیتا به بهره‌برداری می‌رسد و این طرح‌ها اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضایی در مورد این طرح‌های زیرساختی گفت: این طرح‌ها ساختمان ورودی همراه با سالن نمایش و معرفی، سیستم نورپردازی، سیستم نظارت بر این محوطه تاریخی، راه‌اندازی سامانه نصب برنامه معرفی کرمانشاه برای موبایل‌ها، گیت ورودی و کافی شاپ است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اینکه طاق‌بستان پربیننده‌ترین اثر تاریخی استان است، افزود: در این محوطه تاریخی ساماندهی گیت‌های ورودی با اعتبار یک میلیارد و 657 میلیون تومان، ساخت سالن نمایش، ساماندهی نورپردازی‌ها مجموعه با اعتبار یک میلیارد تومان، ساماندهی و زیباسازی استخر آبی با احیا ذهکشی انجام شده است.

اکبری در مورد مرمت و بازسازی آثار تاریخی استان کرمانشاه گفت: مرمت و بازسازی پایگاه محور ساسانی، منظره طبیعی تاریخی اورامانات، بازسازی کلیسای آسیب دیده کرمانشاه، بازسازی بافت تاریخی روستای هجیج و شهر نودشه از طرح‌های اجرا شده است.

وی افزود: مرمت و بازسازی پنج حمام روستایی سنقر، حمام نظام، امارت خسرو، مسجد عبداله در دالاهو، مسجد حاج شهبازخان، بازسازی راسته بازار بنکدارها و آهنگرها، بازسازی ساختمان استانداری سابق، بازسازی تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون‌الملک، معبد آناهیتا، کاروانسرای ماهیدشت، بازارچه صنایع دستی کرمانشاه و صحنه در حال انجام یا پایان یافته است.

انتهای پیام/ن

R41380/P1361/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس در استان اعلام شد و مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند، برابر سهمیه اختصاص یافته به استان از سهمیه کشوری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
با توجه به محدودیت منابع اعتباری، اولویت پرداخت با ناوگان فعال مدل پایین، در حال بازسازی، نیاز به بازسازی و دارای کارکرد مناسب (حداقل ۱۲۰ صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.
متقاضیان از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه به مدت سه روز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t ۱۸.rmto.ir ثبت نام کنند.
به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، همه مراحل ثبت‌نام و معرفی به بانک به‌صورت سامانه‌ای بوده و نیاز به مراجعه حضوری مالکان نیست.
فواد غزیعلی به شرایط و ضوابط تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط سنی متقاضیان ۱۸ تا ۷۰ سال است و تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال‌های گذشته از جمله این شرایط است.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود