Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@23:44:05 GMT

رشته‌های تحصیلی که بیشترین بیکار را دارند + جدول

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۸۲۴۸

رشته‌های تحصیلی که بیشترین بیکار را دارند + جدول

به گزارش تسنیم، بررسی وضع فعالیت جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی در سال  96 از سوی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار بیانگر این است که  نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی در سال 96، برای گروه مردان و زنان در کل کشور 19.4 درصد، برای گروه مردان13.5 و برای گروه زنان 30.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد بوده است.

 از حدود 12.5 میلیون نفر جمعیت فارغ التحصیلان یا در حال تحصیل دوره های عالی حدود 7.1 میلیون نفر (56.9) فعال اقتصادی می باشند که از این تعداد 5.7 میلیون نفر (80.6 درصد) شاغل و 1.4 میلیون نفر(19.4 درصد) بیکار هستند. همچنین 5.4 میلیون نفر(43.1 درصد) غیر فعال اقتصادی می باشند.

 در سال 96 در مقایسه با سال 95 بیش از424 هزار نفر به جمعیت فعال این گروه اضافه شده است. همچنین حدود 385 هزار نفر به جامعه شاغلان و بیش از 39 هزار نفر به جامعه بیکاران افزوده شده است. نرخ بیکاری در سال 96 نسبت به سال قبل به میزان 0.6 درصد کاهش داشته است.

در بین گروه های عمده رشته تحصیلی، بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب مربوط به گروه های « حفاظت محیط زیست»(37.5 درصد)، علوم حیاتی(زیستی)،(28.4درصد) و« معماری و ساختمان (سازی)،(26.2 درصد) و « علوم فیزیکی(طبیعی)» (25.7 درصد) می باشد. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه «بهداشت» (87 درصد) است.

 از کل جمعیت دارای تحصیل عالی  یا در حال تحصیل دوره های عالی کشور ،52.6 درصد را مردان تشکیل داده اند که از این میزان 70.7 درصد فعال (86.5 درصد شاغل و 13.5 درصد بیکار) و 29.3 درصد غیر فعال اقتصادی می باشند.

 از کل جمعیت دارای تحصیلات عالی و یا در حال تحصیل دوره های عالی کشور،47.4 درصد را زنان تشکیل داده اند که از میزان 41.6 درصد فعال ( 69.61درصد شاغل و 30.4 درصد بیکار) و 58.4 درصد غیرفعال اقتصادی می باشند.

بر اساس همین نتایج بالاترین نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره های عالی به ترتیب به استان های کرمانشاه (36.2 درصد)،چهارمحال و بختیاری(27.1 درصد ) و کرمان (25.7 درصد ) اختصاص دارد. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان قم (11.3درصد ) می باشد.   

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد سه‌روزه «صدرا» با شعار «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» به همت دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است که یک شرکت لبنی نیز در این رویداد حضور دارد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه این شرکت لبنی در حاشیه این رویداد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه ۱۶ مجموعه پگاه در کشور فعال بوده که یک مجموعه در همدان مستقر است، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت ۶ گروه محصول باکیفیت را با دریافت پنج iso تولید می‌کند.

لیلا بخشی با بیان اینکه این شرکت سال گذشته موفق به کسب عنوان دانش‌بنیان نیز شد این مهم را تأییدی بر اهمیت ارتباط این صنعت با مراکز علمی و پژوهشی عنوان کرد.

وی از همکاری با دانشگاه‌ها به‌منظور انجام پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکتری به‌خصوص در رشته صنایع غذایی و حمایت از آثاری که منجر به حل مسائل می‌شوند؛ خبر داد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه این شرکت صنعتی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی ـ پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی در دست اقدام است از حضور دانشجویان به‌ویژه در رشته صنایع غذایی و بهداشت مواد غذایی به عنوان کارورز و همچنین جذب نیرو در این شرکت خبر داد و افزود: بازدید دانشجویان از شرکت پگاه نیز برای آشنایی با فعالیت‌ها نیز انجام می‌شود.

بخشی، بهره‌مندی از نظرات قشر مؤثر دانشجو و تخصص علمی دانشگاه برای ارتقای محصولات را مهم عنوان کرد و متذکر شد: شرکت در این همایش و در برنامه‌های بعدی هم حضور فعال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • بیشترین امتیاز در پنج لیگ معتبر اروپایی؛ قهرمانان در صدر + عکس
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال