Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:55:34 GMT

استقبال نتانیاهو از تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۸۳۴۳

استقبال نتانیاهو از تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم واشنگتن درباره‌ی بستن مقر هیات دیپلماتیک فلسطین در آمریکا قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل تصمیم ایالات متحده درباره بستن پایگاه هیات دیپلماتیک سازمان آزادی بخش فلسطین"ساف" در واشنگتن را ستود.

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آمریکا تصمیم درستی درباره هیات سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ایالات متحده اعلام کرد، دفتر هیات فلسطین در واشنگتن را با اتهام رهبران فلسطینی به قطع روابط با دولت آمریکا و عدم اجرای مذاکرات صلح با اسراییل بست.

نتانیاهو افزود: اسراییل از اقدامات آمریکا حمایت می‌کند. هدف از این اقدامات روشن کردن این مساله برای فلسطینیان است که مخالفت با انجام مذاکرات و تلاش‌ها برای حمله به اسرائیل در عرصه‌ی بین‌المللی هرگز به پیشبرد صلح منجر نخواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: یکی از دلایل تصمیم مذکور این کشور اقدام فلسطینیان درباره پیگرد مقامات اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه است. اقدامات این چنینی ناقض شروطی است که برا این هیات در واشنگتن وضع شده است.

در حالی که اسرائیل عضو دادگاه لاهه نبوده و قصد ندارد با آن همکاری کند، تشکیلات خودگردان فلسطین با امضای منشور رم اساس تاسیس دادگاه لاهه، ماه ژانویه ۲۰۱۵ به عضویت آن درآمد.

این تشکیلات شکایت‌نامه‌هایی به دادگاه لاهه ارائه کرد و در آنها مقامات اسرائیلی را به ارتکاب جنایت‌ها به ویژه طی جنگ در غزه در سال ۲۰۱۴ و جنایت‌های مربوط به شهرک‌سازی متهم کرد.

مقامات فلسطینی که اواخر ۲۰۱۷ با اعلام یک جانبه آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل روابط خود را با واشنگتن قطع کردند تهدیدهای جدید آمریکا را محکوم کردند.

وزارت خارجه آمریکا رهبران فلسطینی را به مخالفت با طرح به اصطلاح صلح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" متهم کرد و فلسطینی‌ها هم دولت آمریکا را طرفدار و حامی اسراییل می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان

اسماعیل پاکنژاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با ایسکانیوز بیان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و همچنین حمایت از تمامی کسانی که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند، در جوار گلزار نورانی شهدای گمنام دانشگاه گرد هم آمدند.خوشبختانه امروز می‌بینیم که در سراسر دنیا صدای مرگ بر اسرائیل طنین انداز شده است.

وی افزود: امروز به خوبی شاهد هستیم آن کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی بیان می‌زدند توان تاب آوردن در مقابل اعتراضات اساتید دانشگاه‌های غربی را ندارند.

پاکنژاد تصریح کرد: اگر دیروز به بهانه تروریسم، مردم مظلوم غزه را تحت بمباران و کشتار قرار دادند، امروز با دانشگاهیان خود در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا چه می‌کنند؟ دیوارکشی دور دانشگاه‌های آمریکا چه معنی دارد؟! شستن خون دانشجویانی که بر روی در و دیوار دانشگاه‌ها ریخته چه معنی دارد؟! برای اینکه می‌خواهند این لکه ننگ را از دامان خودشان پاک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمامی کسانی که در دنیا پیرو حق هستند امروز می‌دانند که این لکه ننگ جز با نابودی ستمگران و اسرائیل جنایت کار از بین نخواهد رفت، و قطعاً این تحولات امروز می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای ظهور آقا امام زمان باشد.

خبرنگار: فاطمه بکروی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228919 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است