Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:06:22 GMT

300 روحانی مبلغ ماه محرم در شهرستان ری مستقر می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۸۴۷۲

300 روحانی مبلغ ماه محرم در شهرستان ری مستقر می شوند

محمدرضا حبیبیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روحانیون و مداحان در یک هزار و 300 هیات و 230 حسینیه ثبت شده شهرستان ری اقدام به تبلیغات و کار فرهنگی خواهند کرد.
وی اظهار داشت: تبلیغات دینی، شرح وقایع عاشورا و تببین مسائل روز و وضعیت فعلی جامعه در راستای بصیرت افزایی عزاداران حسینی از جمله فعالیت های فرهنگی هیات های مذهبی و مبلغان دینی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبیان با بیان اینکه ساماندهی هیات های مذهبی این شهرستان از سال گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: هرهیات باید دارای پنج نفر هیات امنا، روحانی، استاد قرآن و مداح باشد و در طول ایام سال نیز به صورت هفتگی و ماهانه فعالیت فرهنگی انجام دهند تا در سامانه طوبی ثبت شوند.
وی یادآور شد: 65 ناظر عملکرد هیات های مذهبی ری را در قالب 15 تیم سه نفره و 20 بازرس تحت نظر دارند و با هرگونه تخلف هیات برخورد قانونی خواهد شد.
حبیبیان تاکید کرد: هیات ها در این ایام تا ساعت 11 شب مجاز به تعزیه خوانی در فضای خارج از حسینیه ها هستند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
3218/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت تبلیغات جنوب استان تهران فعالیت های فرهنگی قرآن محرم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است

مهدی ناصری گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه ها و فرهنگسراها جانمایی شده اند.

وی گفت: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور نخست اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل «کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی» برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • سوخو 35 های ایران کجا مستقر می‌شود؟
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....