Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@15:07:53 GMT

استقبال نتانیاهو از تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۸۵۱۲

استقبال نتانیاهو از تعطیلی دفتر ساف در واشنگتن

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل تصمیم ایالات متحده درباره بستن پایگاه هیات دیپلماتیک سازمان آزادی بخش فلسطین"ساف" در واشنگتن را ستود.

نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آمریکا تصمیم درستی درباره هیات سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن گرفته است.این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که ایالات متحده اعلام کرد، دفتر هیات فلسطین در واشنگتن را با اتهام رهبران فلسطینی به قطع روابط با دولت آمریکا و عدم اجرای مذاکرات صلح با اسراییل بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتانیاهو افزود: اسراییل از اقدامات آمریکا حمایت می‌کند. هدف از این اقدامات روشن کردن این مساله برای فلسطینیان است که مخالفت با انجام مذاکرات و تلاش‌ها برای حمله به اسرائیل در عرصه‌ی بین‌المللی هرگز به پیشبرد صلح منجر نخواهد شد.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: یکی از دلایل تصمیم مذکور این کشور اقدام فلسطینیان درباره پیگرد مقامات اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه است. اقدامات این چنینی ناقض شروطی است که برا این هیات در واشنگتن وضع شده است.

در حالی که اسرائیل عضو دادگاه لاهه نبوده و قصد ندارد با آن همکاری کند، تشکیلات خودگردان فلسطین با امضای منشور رم اساس تاسیس دادگاه لاهه، ماه ژانویه ۲۰۱۵ به عضویت آن درآمد.

این تشکیلات شکایت‌نامه‌هایی به دادگاه لاهه ارائه کرد و در آنها مقامات اسرائیلی را به ارتکاب جنایت‌ها به ویژه طی جنگ در غزه در سال ۲۰۱۴ و جنایت‌های مربوط به شهرک‌سازی متهم کرد.

مقامات فلسطینی که اواخر ۲۰۱۷ با اعلام یک جانبه آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل روابط خود را با واشنگتن قطع کردند تهدیدهای جدید آمریکا را محکوم کردند.

وزارت خارجه آمریکا رهبران فلسطینی را به مخالفت با طرح به اصطلاح صلح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" متهم کرد و فلسطینی‌ها هم دولت آمریکا را طرفدار و حامی اسراییل می‌دانند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست

ژنرال پت رایدر، سرتیپ نیروی هوایی و سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا امروز دوشنبه تاکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با تهران نیست و تاکید کرد که ایالات متحده با تشدید درگیری در خاورمیانه مخالف است.

سخنگوی پنتاگون از افشای هرگونه اطلاعات در مورد واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران در آخر هفته خودداری کرد و افزود که واشنگتن همچنان بر دفاع از اسرائیل و نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه متمرکز است. 

رایدر افزود: همانطور که ما [ایالات متحده و متحدانش]در این آخر هفته نشان دادیم، ما توانایی و ظرفیت دفاع از اسرائیل را داریم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم امروز (دوشنبه) اعلام کرد واشنگتن به هیچ عنوان به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیست، اما ما متعهد به حمایت از اسراییل هستیم. 

مقامات صهیونیست بار‌ها اعلام کرده اند بدون حمایت تسلیحاتی آمریکا توانایی ادامه دادن جنگ غزه را ندارند. با این حال، واشنگتن علی رغم نسل کشی فلسطینیان، همچنان خود را متعهد به حمایت از اسراییل در این جنگ می‌بیند. این امر به ویژه پس از حمله نظامی ایران به سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است. 

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود واشنگتن در پاسخ اسراییل به حمله ایران مشارکت نمی‌کند و تل آویو را به خویشتن داری در این زمینه دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • اسراییل جان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک را در غزه گرفته
  • اسراییل جان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک را در غزه گرفته است
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد