Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد شفافیت و عدالت اجتماعی با راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تحقق می یابد گفت: تاکنون ۴۰ هزار سامانه کسب و کار در دولت الکترونیک تحت پوشش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رمضانعلی صادق زاده، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (۲۱ شهریور) در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیک وزارت صنعت و معدن تجارت که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد گفت: قانون تجارت الکترونیک در مجلس ششم به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با اجرای دولت الکترونیک فرایند کاری در کشور سهل‌تر شده است، گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یکی از 9 پروژه دولت الکترونیک است که فرا وزارتخانه‌ای و فرا قوه‌ای است.

 

صادق زاده اذعان کرد: 150 هزار سامانه کسب و کار در فضای مجازی فعال است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با راه‌اندازی طرح سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، مجوز و صلاحیت این سامانهها صادر خواهد شد که تاکنون 40 هزار سامانه کسب و کار در کشور مجوز فعالیت را دریافت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح اعتماد ملی، شفافیت و عدالت اجتماعی افزایش خواهد یافت.

 

صادق زاده خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل و مبارزه با فساد، رانت و .... از دیگر مزایای اجرای طرح دولت الکترونیک است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: 53 هزار کالای داخلی شناسایی شده که در مبادلات الکترونیکی حضور دارند.

 

وی گفت: با اجرای طرح سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، اجازه معاملات کالاهای خارجی داده نخواهد شد.

 

صادق زاده با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و 388 دستگاه عضو سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند اذعان کرد: همه دستگاه‌های غیردولتی و عمومی می‌توانند از طرح دولت الکترونیک بهره گیرند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس اردبیل سوریه ایلام عزاداری محرم مقابله با جنگ اقتصادی جنگ اقتصادی عاشورا شیراز شفافیت معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عدالت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند