Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در این خصوص اظهار داشت: این گردهمایی باحضور بیش از 300 نفر از سران طوایف شیعه و اهل تسنن، معتمدین ،ائمه جمعه جنوب و شرق استان،مدیرکل پیشگیر های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری ، سرپرست استانداری ، مدیرکل اطلاعات ، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان قضائی و اجرایی جنوب استان، صبح پنج شنبه 22 شهریور در کهنوج برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:دین باوری و حاکمیت ارزش های دینی در جامعه و کاهش کجروی، نابهنجاری و جرائم مستلزم باز تعریف نقش نهادهای مذهبی و مردمی است که بدون تردید اقدامات علماء، مبلغین مذهبی و معتمدین، متنفذین و سران طوایف می تواند با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که این افراد در طایفه و منطقه خویش دارند، با  احیای آیین های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی  و حل مشکلات با ریش سفیدی در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی، دادگستری استان با همکاری ادارات کل امنیتی، انتظامی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طی چند سال اخیر برنامه ها و اقداماتی از جمله برگزاری همایش ملی خشونت؛ چالش ها و راهکارها، برگزاری اولین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان و انعقاد میثاق نامه عدات و امنیت پایدار با امضای مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه و سران طوایف جنوب و شرق استان طرحی و اجرا نموده است.

 این مقام قضائی هدف از اجرای دومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان را آسیب شناسی برنامه ها و ارزیابی اقدامات و میزان اثربخشی آنها در راستای اجرای مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با رویکرد کنتل و کاهش جرائم خشن و آسیب های مرتبط با خشونت اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم شیعه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • «یاد یاران»، گردهمایی همسنگران لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب