Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ماهر با هشدار در خصوص گسترش حملات باج افزاری «GandCrab v۴ » اعلام کرد: آمار گزارش های رسیده و نتایج امدادهای انجام گرفته حاکی از گسترش حملات باج افزاری نسخه چهارم باج افزار خطرناک ‫GandCrab به کاربران در سراسر کشور است.

این باج افزار روش های گوناگونی از نفوذ به سیستم از جمله ضعف در پیکربندی سرویس پروتکل از راه دور (ریموت دسکتاپ -‫RDP) و پیوست هرزنامه ها و اکسپلویت کیت ها را در حملات خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس لازم است مدیران فناوری اطلاعات ادارات و شرکت‌ها آمادگی پیشگیری و مقابله با این باج افزار را داشته باشند.

این باج افزار از ابتدای پیدایش خود تاکنون ۴ نسخه متفاوت داشته و در سطح جهانی نیز خسارت‌های بسیاری ایجاد کرده است.

تحلیل‌های انجام گرفته تاکنون در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بیشتر قربانیان از طریق ضعف در تنظیمات پروتکل RDP به این باج‌افزار مبتلا شده‌اند. این در حالی است که مواردی از آلوده‌شدن در اثر دیگر روش‌های نفوذ از جمله پیام‌های جعلی و اکسپلویت کیت موسوم به FallOut نیز مشاهده شده است.

کد خبر 4401306 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: حمله سایبری مرکز ماهر ویروس باج افزار مردم علیه احتکار نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی فناوری نانو امنیت اطلاعات فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی روبات روباتیک سلول بنیادی زیست فناوری صنعت خودروسازی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟