Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت: اسنادی که در کتاب باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی منتشر شده است نشان می دهد ناتوانی اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات احتمالی حزب الله لبنان، کاخ سفید را نگران می کند. یکی از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا که چهره‌ای به شدت ضد ایرانی است گفته است این نگرانی وجود دارد که حزب الله به عنوان یک گروهِ مورد حمایت ایران بتواند آمریکا را به یک جنگ فاجعه‌بار در منطقه خاورمیانه بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اسناد این کتاب، در آغاز فعالیت دولت دونالد ترامپ مقام های ارشد دولت آمریکا نگران بودند که اسرائیل نتواند در برابر حزب الله از خود دفاع کند. باب وودوارد در کتاب "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" با جزئیات شرح می دهد چطور یک تحلیلگر امنیتی در ماه فوریه نگرانی عمیقی را درباره توسعه زرادخانه نظامی حزب الله ابراز کرد.

این تحلیلگر با نام دِرِک هاروی تاکید کرد حزب الله به عنوان یک گروه مورد حمایت ایران در جریان جنگ دوم لبنان در سال دو هزار و شش به شکل قابل توجهی قوی تر از اسرائیل بود. حزب الله نشان داد که ارتش اسرائیل آسیب پذیر است و قادر نیست در جنگ ها و نبردهای آتی از خود دفاع کند.

درک هاروی از اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا و تحلیلگر مسائل منطقه خاورمیانه می گوید مهم ترین نگرانی وی در حال حاضر در منطقه خاورمیانه حزب الله لبنان است. وی گفته است اطلاعات دقیق نشان می دهند که حزب الله بیش از چهل و هشت هزار نیروی نظامی آماده در لبنان دارد و این نیروها تهدیدی آنی ضد اسرائیل هستند. حزب الله همچنین حدود هشت هزار نیروی دیگر خود را هم در سوریه، مناطق و مناطق دیگر مستقر کرده است.

درک هاروی همچنین گفته است حزب الله اکنون حدود صد و پنجاه هزار موشک در اختیار دارد. حزب الله در جنگ سال دو هزار و شش با اسرائیل تنها چهار هزار و پانصد موشک داشت. وی استدلال می کند که افزایش توان نظامی حزب الله احتمال وقوع یک جنگ فاجعه بار را در منطقه تشدید می کند که ممکن است پای آمریکا هم به این جنگ کشیده شود و به ناآرامی های گسترده ای در منطقه منجر شود.

درک هاروی به جارد کوشنر، نماینده ترامپ در امور منطقه خاورمیانه گفته است که دولت کنونی آمریکا برای مواجهه با جنگ احتمالی اعراب با اسرائیل آماده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: از آنجا که همه ملت‌ها نفرت عظیمی به اسرائیل دارند قدرت ایران و جرات ایران در انتقام از اسرائیل را در حد وسیعی تحسین می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی اسرائیل دو هزار نفر را در مجتمع پزشکی ناصر قتل عام و در گور‌های دسته جمعی دفن می‌کند معنایش قطعاً نسل کشی است محاصره نان و دارو قطعاً نسل کشی است و طبق قوانین بین‌المللی حمایت نظامی و مالی از مرتکب نسل کشی جرم است کنگره آمریکا با حمایت مالی از اسرائیل قطعاً مرتکب جرم شده است.
خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: این هفته دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از فلسطین، قیام و شاهکار کردند، عطوفت و وجدان انسانی خود را به تماشا گذاشتند؛ بعد از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه و دستگیری جمعی از آنها دولت آمریکا باید در صحبت از آزادی و دموکراسی حیا کند.
آیت ا... عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تاخیر عملیاتی پروژه راهسازی در جاده گرمی- بیله سوار اظهار داشت: جای تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسیر گرمی - بیله سوار به دلیل عدم تامین اعتبار دوباره تعطیل شده و من از دولت محترم مصراً می‌خواهیم با لحاظ اهمیت راه‌های استان و تامین بودجه لازم گره‌های ذهنی اهالی را باز کند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت روز معلم اظهار داشت: یک جامعه در تمام پیشرفت‌های خود مرهون عنایات معلم است معلم دین خود را با اخلاص به جامعه اداء می‌کند، اما جامعه نیز باید عملاً قدردان باشد؛ در حال حاضر بهترین عنایت به عزیزان معلمین حل مشکلات آنهاست؛ در این باب عنایت به معلمین بازنشسته باید کمتر از شاغلین نباشد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته کارگر گفت:گردش چرخ اقتصادی کشور بر دوش کارگران عزیز است و نگاه دولت و کارفرما‌ها به این عزیزان باید این گونه باشد که آنها ولی نعمت کل کشور و کل ملت هستند.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • (ویدئو) این سکانس از افعی تهران، داغ خیلی‌ها را تازه کرد
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است