Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@10:43:40 GMT

سکونت طولانی در سیاره سرخ ابتکاری نوین

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۹۱۱۶

سکونت طولانی در سیاره سرخ ابتکاری نوین

رکنا: سوئیسی ها با طراحی خاص یخ ها برای سکونت طولانی در مریخ سرمایه گذاری کردند.

پژوهشگران سوئیسی برای سکونت طولانی مدت در مریخ به دنبال اجرای طرح های منحصر به فردی هستند که طراحی گنبدهای پوشیده یخ در مرکز آن قرار دارد.

به گزارش نیواطلس، تسخیر مریخ به یکی از برنامه های آتی کشورهای پیشرفته مبدل شده و از هم اکنون رقابت برای این کار میان برخی کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوئیس به همین منظور طرحی مفصل و چند مرحله ای را در نظر گرفته اند که متضمن برپایی یک سازه ویژه در یکی از قطب های سیاره مریخ است تا بتوان از این طریق برای سکونت دائمی انسان در مریخ برنامه ریزی کرد.

پژوهشگران دانشگاه لوزان معتقدند که قطب کره مریخ بهترین محل برای برپایی اقامتگاه دائمی به منظور سکونتگاه انسانها است. زیرا در این بخش از مریخ شواهدی از وجود حیات در گذشته های دور وجود دارد و احتمال می رود بتوان از این بخش از مریخ منابع آب و دیگر نیازهای طبیعی را استخراج کرد.

بر همین اساس و طی ۲۰ سال آینده شش فضانورد در زمان آغاز تابستان در قطب شمال مریخ به این بخش از سیاره سرخ رنگ اعزام می شوند تا ظرف مدت ۲۸۸ روز سکونتگاه برنامه ریزی شده را بسازند.

البته برای اجرای سازه های پیش بینی شده از ربات ها هم کمک گرفته می شود و در هر بار فرود سفینه حامل فضانوردان ۱۱۰ تن مصالح ساختمانی و غیره به مریخ منتقل می شوند.

اولین سکونتگاه شامل سه بخش هسته مرکزی، کپسول های جداگانه و یک گنبد مرتفع است. این مجموعه ۱۲.۵ متر ارتفاع داشته و عرض گنبد آن هم ۵ متر است که حداقل امکانات لازم برای زندگی را فراهم می آورد.

فضانوردان در گنبد زندگی کرده و کپسول هم به عنوان مخزن اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس گنبد این مجموعه از پارچه پلی اتیلن است که با سه متر یخ پوشانده می شود تا فرایند عایق سازی کل مجموعه و حفاظت از آن در برابر تشعشعات خطرناک خورشیدی و شهاب سنگ های کوچک تکمیل شود.

انتظار می رود کل فرایند ساخت این سکونتگاه با شش بار جابجایی سفینه فضایی اختصاصی ۹ ماه به طول بیانجامد و البته برخی منابع مانند آب، دی اکسید کربن، سیلیکون، آهن، آلومینیوم و سولفور هم از سیاره مریخ تامین می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / دستگیری 3 پسر شیطان صفت در ارومیه + فیلم بی حیایی با دختر 12 ساله

دستگیری عروس و داماد خوش لباس در آبادان + عکس

میهمان منحرف به بچه دوست تهرانی اش هم رحم نکرد + عکس

اسامی کامل 9 مرد شیطان صفت اعدامی در فارس / آن ها در مقابل مردها  به 3 زن در باغ تجاوز کردند

حمله مادر به 2 پسر جوان که با دختر 12 ساله ارومیه ای بی حیایی کردند! + فیلم

تجاوز گروهی ساسان و 3 دوستش با فرانک در بی بی شهربانو + عکس

این مرد را دیده اید؟! / تماس بگیرید ! +عکس

زهرا برای تسلیم نشدن، رحیم را گاز گرفت!

این مرد بدبو را می شناسید؟! / او مخوف است! + عکس

شوهرم با دختر 16 ساله در آغوش هم بودند که من وارد خانه شدم !+ عکس

تجاوز به دختر 15 ساله پشت ماشین تشریفات + عکس

زن جوان با فریب شوهرش شب ها در خانه مجردی پسر همسایه همخوابی می کرد

نازنین شوهر داشت و نجیب بود اما آبرویش شیطانی رفت!

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سرمایه گذاری سیاره سرخ مریخ یخ سوئیسی عکس زن فیلم دختر مرد آزار جوان پسر مادر همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو

با آغاز اعزام حدود ۸۷ هزار زائر ایرانی به حج تا چند روز دیگر، جمعیت منتظران حج واجب به ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد، که به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مدت انتظار برخی از آنها برای این سفر به ۳۰ سال خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، سهمیه حج ایران امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر اعلام شده است، که از میان آنها حدود ۸۵ هزار نفر، زائر و مباقی عوامل خدماتی و ستادی حج هستند. آخرین اولویت اعلام‌شده برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳، دی ماه ۱۳۸۶ بوده است، که بنابر آخرین اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، هنوز ۹۰۰ هزار نفر دیگر در نوبت حج هستند و برخی از آنها تا ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند. هرچند گفته شده است «در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.»

در بین زائرانی که امسال به حج مشرف می‌شوند، افرادی هستند که دست‌کم ۱۵ تا ۱۶ سال در نوبت حج تمتع بوده‌اند، درحالی که برخی عمرشان از زمان این انتظار کوتاه‌تر بوده و به این سفر واجب معنوی نرسیده‌اند. گردهمایی حجاج تهرانی که ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، فرصتی بود برای گفت‌وگو با برخی از این زائران که تقریبا بیشتر آنها به مسئله انتظار طولانی برای این سفر معنوی اشاره کردند.

قرار است اعزام ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر حج امسال در قالب ۶۲۲ کاروان، از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز شود. هزینه این سفر که بیش از یک ماه طول خواهد کشید از ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان است، که جزو حج‌های گران محسوب می‌شود. سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ در گردهمایی حجاج تهرانی که ۱۵ اردیبهشت ماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، گفت که حج امسال ۳۰۰ دلار کاهش هزینه داشته، اما تورم و تغییر نرخ ارز، اجازه نداده است کاهش قیمت اتفاق افتد.

عربستان اعلام کرده است مناسک حج امسال از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند