Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:00:57 GMT

درد سرهای ضرب‌الاجل برای شناسه‌دار کردن تولید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۹۲۸۱

درد سرهای ضرب‌الاجل برای شناسه‌دار کردن تولید

دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران تاکید کرد که نگاه ضرب‌الاجلی نسبت به شناسه‌دار کردن کفش‌های تولیدی توسط وزارت صنعت نتیجه‌بخش نخواهد بود، چون تنوع کالاها زیاد است و فشار بر تولید در شرایط فعلی اقتصادی ممکن است باعث تعطیلی زودهنگام تولیدکنندگان شود.

علی لشگری در گفت‌وگو با ایسنا و در ارتباط با ضرب‌الاجل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ملزم کردن واردکنندگان، تولیدکنندگان، ‌توزیع‌کنندگان و فروشندگان کفش در راستای شناسه‌دار و تعیین تکلیف کردن کالاهای فاقد شناسنامه طی دو ماه آینده اظهار کرد: هر حرکتی در جهت شفاف‌سازی از پدیده قاچاق جلوگیری می‌کند اما باید به ایجاد بسترهای لازم جهت اجرای تصمیمات نیز توجه شود در غیر این صورت مشکلات مختلفی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صنعت کفش تنوع کالایی بسیار زیادی داریم و نباید نگاه ضرب‌الاجلی به شناسه‌دار کردن کفش‌های تولیدی حاکم باشد. واحدهای تولیدی کفش، صنفی و پراکنده‌اند و بسیاری از آنها با مفاهیم برند و شناسه‌دار کردن آشنا نیستند و به طور حتم فشار بر آنها در شرایط اقتصادی فعلی ممکن است باعث تعطیلی زودهنگام تولیدکنندگان شود.

دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه موضوع شناسه‌دار کردن کالا در ابتدای امر باید در زمینه واردات و صادرات کالا مورد آزمون واقع شود و پس از اطلاع از نحوه عملکرد و دستیابی به چالش‌های اجرایی نسبت به انجام آن توسط تولیدکنندگان اقدام کنیم، گفت: صادرکننده باید قواعد بازی بین‌المللی را رعایت کند و واردکنندگان نیز برای ردیابی کالا و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور ملزم به شناسه‌دار کردن کالاهای خود هستند اما اگر بخواهیم با مدل ضرب‌الاجلی این تصمیم را در خصوص تولیدکنندگان اجرا کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید.

لشگری افزود: 8000 تا 9000 واحد تولیدی - صنفی کشور برای امور جاری خود نیز با مشکل مواجه هستند و فشار بیش از این در شرایط اقتصادی فعلی تیر خلاص به تولیدکنندگان این صنعت است. علاوه بر این باید زمینه‌های لازم جهت اجرای این تصمیم فراهم شود. به طور مثال باید روی کارتن شناسه قرار گیرد یا روی جعبه. ما در هر کارتن ۱۰ مدل کفش داریم. تعیین چنین مسائلی از جمله فراهم کردن بسترهای لازم است. ما به عنوان یک تشکل اطلاع داریم که چنین تصمیمی در راستای اجرای قوانین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و پیشنهاد شده در ابتدای امر برای واردکنندگان و صادرکنندگان مدنظر قرار گیرد و پس از آن وارد فضای تولید شود.

به گزارش ایسنا، واردکنندگان، تولیدکنندگان، ‌ توزیع‌کنندگان و فروشندگان (عرضه‌کنندگان) گروه کالایی پوشاک و منسوجات ملزم هستند موجودی کالای فاقد شناسه خود را مطابق زمان بندی‌های اعلام شده، تعیین تکلیف کنند. این اقدام در پی صدور دستورالعملی به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرایی عضو آن، با هدف اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر نحوه دریافت شناسه کالا، برای پوشاک و منسوجات موجود در بازار و انبارهای کشور، انجام می‌شود.

بر این اساس تمامی واردکنندگان و تولیدکنندگان در صورتی که هنوز موجودی کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از تاریخ ابلاغ تا دو ماه قبل از مهلت زمانی، جدول پیوست نسبت به شناسه‌دار کردن کالای فاقد شناسه خود در سطح انبار و نصب آن روی کالا قبل از ورود به زنجیره عرضه کالا مطابق دستورالعمل اجرایی اقدام کنند. همچنین توزیع‌کنندگانی که همچنان موجودی کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از زمان ابلاغ تا دو ماه قبل از مهلت تعیین شده در جدول فوق، نسبت به فروش کالای فاقد شناسه خود اقدام کنند.

از سوی دیگر با توجه به زمان‌بندی الزام اخذ و نصب شناسه کالا توسط واردکنندگان و تولیدکنندگان در دستورالعمل اجرایی و اتمام مهلت‌های تعیین شده و با توجه به آنکه گردش موجودی کالا در کالاهای مشمول کوتاه و محدود است، تمامی توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان (از جمله عرضه‌کنندگان اینترنتی) که هنوز موجودی کالای فاقد شناسه دارند، مکلفند کالاهای مذکور را قبل از اتمام مهلت تعیین شده به مصرف‌کننده نهایی بفروشند.

در نهایت پس از اتمام مهلت‌های تعیین شده در صورتی که کالای فاقد شناسه در سطح بازار خرده فروشی و میان خرده‌فروشان توزیع شود یا به فروش رود، کالای قاچاق محسوب و پس از آن حمل، ‌ نگهداری، عرضه و یا فروش آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توليد پوشاك تولید کنندگان صنعت کفش وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی بعدازظهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها و شیشه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و رویکرد دولت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و امسال اقدامات مؤثری برای حل این مشکلات انجام شده است.

وی افزود: در استان قزوین با تعاملی که بین مدیران اقتصادی و صنعتی دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده و با تسهیل در امور تولیدکنندگان تلاش شده گره‌گشای موانع باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توجه به زنجیره ارزش را از رویکردهای سازمان صمت در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها در قزوین فرصت مناسبی مهیا می‌شود تا توانمندی‌های صنعت شوینده‌ها معرفی شود.

رستمی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود. باید تلاش می‌کنیم همه بیایند تا کمبود زنجیره ارزش را شناسایی و تأمین شود.

وی تاکید کرد: سال پیش ۴۴ میلیارد دلار ارز به صنعت داده شد که امسال بیشتر می‌شود و تعداد زیادی از درخواست‌های واحدها در دست بررسی است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی داریم که مخاطبان فرق می‌کند، گفت: در تخصصی استقبال زیاد است و بخش خصوصی مخاطب آن است که در این صورت هیئت‌های تجاری می‌آیند و یادمان نرود نمایشگاه شوینده و شیشه کاملاً تخصصی است.

وی اضافه کرد: در شوینده و شیشه جایگاه کشوری داریم و می‌توانیم آن را در حد بالایی برگزار کنیم که قطب نمایشگاه این رشته باشیم و البته در این حوزه باید جذابیت ایجاد کنیم و هیبت تجاری حتماً باید حضور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه فقط نباید از کشورهای همجوار دعوت شود، گفت: باید در داخل متمرکز شویم. بخشی از غرفه‌ها میزهای تخصصی باشد تا مسئولان بانک مرکزی بیایند و با مدیران کارخانجات گفت‌وگو داشته باشند.

کد خبر 751141

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان