Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول گفت:کارخانه های لبنی به سبب دریافت ارز یارانه ای به منظور واردات شیر خشک، تمایلی به خرید شیرخشک از تعاون روستایی ندارند.   به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در نشست خبری تشکل های صنفی تولید و شیر خشک ایران با انتقاد از ممنوعیت صادرات شیر خشک اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن به یکباره، ممنوعیت صادرات شیر خشک را اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی و دامداران از این موضوع شوکه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تا سال گذشته، شیر خشک با مشوق 200 میلیارد تومانی دولت به بازارهای هدف صادر می شد و امسال که به سبب نوسان نرخ ارز نیازی به مشوق صادراتی نبود، وزیر صنعت و معدن، صادرات آن را به بهانه کمبود شیر خشک در داخل ممنوع اعلام کرد که با این وجود بازار های صادراتی را دو دستی تقدیم رقبا کردیم.   مقدسی ادامه داد: براساس قانون انتزاع،تمامی اختیارات واردات و صادرات محصولات کشاورزی برعهده وزارت جهاد است و حال جای این سوال مطرح است که چرا وزیر صمت، صادرات شیرخشک را ممنوع اعلام کرده است؟   به گفته این مقام مسئول در شرایطی که دو ابزار واردات شیرخشک و کره به کارخانه های لبنی داده شده است؛بنابراین بدیهی است که قیمت شیرخام به دست کارخانه های لبنی به نفع خودشان مدیریت می شود.   وی با اشاره به دلایل امتناع  کارخانه های لبنی در خرید شیر خشک از سازمان تعاون روستایی بیان کرد: در شرایط کنونی سازمان تعاون روستایی 8 هزار تن شیرخشک دارد که کارخانه های لبنی به بهانه عرضه این محصول در بورس کالا، از خرید شیر خشک از سازمان تعاون روستایی امتناع می کنند در حالیکه عرضه در بورس کالا چیزی جز شفافیت قیمت نیست.   رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره تاثیر ممنوعیت صادرات شیر خشک بر قاچاق این محصول گفت: آقای شریعت مداری با ممنوعیت صادرات شیرخشک بستر را برای قاچاقچیان فراهم کرده است تا شیرخشک داخلی را با نرخ های بالایی آن سوی مرزها به فروش رسانند.   وی از صادرات 30 هزارتن شیرخشک با ارزش بالغ بر 70 میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین تا پایان مرداد ماه 10 هزارتن شیرخشک با ارزش 20 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که با ممنوعیت یکباره صادرات، این فرصت ارزآوری را از دست خواهیم داد.   مقدسی از مخالفت وزیر جهاد کشاورزی از ممنوعیت صادرات شیرخشک خبر داد و گفت: در شرایطی که به سبب نوسان نرخ ارز، صادرات شیر خشک بدون حمایت دولت به بازارهای هدف صادر می شد، ممنوعیت صادرات ضربه مهلکی بر پیکره صادرات این محصول وارد کرد که وزیر جهاد طی نامه ای به وزیر صنعت خواستار لغو ممنوعیت شیرخشک شد.   به گفته وی اصل گلایه مندی کارخانه های لبنی بر آن است که چرا شیرخام تولیدی را همانند سال های قبل به کارخانه های لبنی نمی دهیم تا آنها به صورت کارمزدی در اختیار کارخانه های شیرخشک قرار دهند تا با این وجود بتوانند قیمت شیر و شیر خشک را مدیریت کنند.   مقدسی با بیان اینکه زور وزارت صنعت بر کشاورزی می چربد، افزود:کارخانه های لبنی دوست ندارند از سازمان تعاون روستایی شیرخشک مورد نیاز خود را خریداری کنند چرا که دریافت ارز یارانه ای به واردات و صادرات محصول با ارز آزاد برای کارخانه ها سود بیشتری در بر دارد.   ادامه دارد...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا