Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رونقی معاون برنامه ریزی و عمرانی شهرداری بیرجند صبح امروز در دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهرستان بیرجند گفت:احیای نقش مساجد در مسئله  بازآفرینی بسیار مهم بوده و در طول تاریخ،مساجد به عنوان کانون های اصلی عمل کرده اند و امروزه نیز دارای ظرفیت های خوبی نظیر کتابخانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:تاکنون 9 مسجد با ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب در شهرستان بیرجند شناسایی شده است.

رونقی در خصوص بافت های فرسوده نیز گفت:یکی از مشکلات جدی در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی مباحث ترافیکی است که شهرداری در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و همچنان پروژه هایی را در دست اجرا داریم از جمله پروژه خیابان جمهوری،اتصال بلوار شعبانیه به بافت مجاور و تسهیل عبور و مرور در خیابان 17 شهریور است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی شهرداری بیرجند افزود:خیابان 17 شهریور جزء محلات هدف و در اولویت است.

وی اظهار کرد:از دیگر مباحث،کمک به بازآفرینی شهر بیرجند با نگاه ویژه است زیرا این شهر ساختار خاصی دارد.

جاوید شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت:از 100 میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال 97،40 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 60 میلیارد تومان صرف هزینه های جاری می شود و با این حساب عمده بودجه به محلات اختصاص داده می شود که در خیابان 17 شهریور عملیات جدول گذاری انجام شده است.

وی افزود:پروژه پل موسی ابن جعفر 98 درصد پیشرفت داشته است و حدود 40 هزار متر مربع پیاده راه سازی در خیابان جمهوری و حکیم نزاری اجرا کرده ایم و همچنین در محدوده مهرشهر 17 هزار متر مربع پارک احداث شده و شهرداری در خیابان حکیم نزاری پارکینگ طبقاتی را تعریف و به آن تسهیلات اختصاص داده شده است.

قلی زاده مدیر کل دفتر نظارت بر امور اجرایی نیز بیان کرد:فلسفه تشکیل این ستادها ایجاد وحدت رویه بوده است و این جلسات در شهرستان ها باید به صورت منظم تشکیل شود و شهرداری ها جنبه دبیرخانه ای موضوع را دارند.

وی گفت:یکی از مباحثی که در عرصه ی باز آفرینی شهر بیرجند از آن غافل هستیم بحث هویتی است زیرا این شهر از پتانسیل بالایی برخوردار است .

قلی زاده افزود:درمورد تسهیلات به بافت محلات،توافقاتی با بانک مسکن داریم.

ناصری فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت:برنامه بازآفرینی باید با صنعت آمایش منطقه ای و شهر همکاری داشته باشد.

وی افزود:با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی به شدت مهاجر پذیر است باید به بهسازی نقاطی از شهر که مدنظرمان است کمک کنیم.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ستاد بازآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات