Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@15:36:35 GMT

واریز یارانه درمان به معتادان بی‌بضاعت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۹۶۶۰

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه درمان اعتیاد با هدف حمایت از معتادان بی بضاعت خبر داد و گفت: برنامه جدیدی برای کاهش و پیشگیری اعتیاد در محیط کار طراحی شده است. ناطقان: پهبد پورشبانان گفت: برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محیط کار اجرا خواهد شد البته این طرح از سال ۸۲ با رویکرد اجتماع  محور شروع شده و تیم های داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با این وجود براساس یافته های به دست آمده،از سال 94 ، برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با مدل EAP (کارمندیاری) به طور آزمایشی در برخی از استان ها جایگزین برنامه قبلی شد.
جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کارمندیاری برنامه ای است که تمام خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد با هدف ارتقای سلامت روان در یک مرکز مستقر در محیط کار با تیم متخصص متشکل از پزشک، روانشناس و مددکار به کارکنان و خانواده آنان ارائه می شود.
پورشبانان به منظور حمایت از معتادان بی بضاعت گفت: همچنین یارانه درمان اعتیاد برای خدمت گیرندگان مراکز غیردولتی سرپایی، بستری، اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، اجتماع درمان مدار TC پرداخت می شود.
وی با اشاره به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر گفت: به منظور پیشبرد ماده57 برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، این طرح از نیمه دوم سال 96 در حال اجرا است و گروه مخاطب معتادین بی خانمان و متجاهر هستند.
جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی موبایل سنتر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح با استفاده از وسیله نقلیه  (وَن یا مینی‌بوس) خدمات کاهش آسیب و پیشگیری از ایدز به معتادان و زنان آسیب دیده و دارای رفتار پرخطر ارائه می شود. و از سال گذشته تا کنون تعداد مراکز 50 درصد افزایش یافته است.
منبع: فارس برچسب ها: واریز یارانه درمان ، معتادان بی‌بضاعت ، سازمان بهزیستی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معتادان بی بضاعت سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد