Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره طرح ولایت استان خراسان شمالی که از هفته قبل شروع شد، اینک به پایان رسیده و دانشجویان توانسته‌اند در این مدت با بخشی از ساختار‌های دین و سیاست خود آشنا شوند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ دوره‌ مبانی و تشکیلاتی خط امام همواره یکی از مناسب‌ترین دوره‌ها برای ساختاربندی ذهن دانشجویان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این دوره که در دو بخش استانی و کشوری به صورت سالانه برگزار می‌شود، به دلیل ایجاد فضایی برای پاسخ به شبهات اعتقادی، علاقه‌مندان ویژه‌ای دارد.

بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی نیز همانند دیگر استان‌های کشور این دوره را با قوت برگزار می‌کند. دوره طرح ولایت استانی که از هفته قبل در دانشگاه فرهنگیان بجنورد، در دو بخش خواهران و برادران شروع شد، اینک به پایان رسیده است، دانشجویان توانسته‌اند در این مدت با بخشی از ساختار‌های دین و سیاست خود آشنا شوند که در نتیجه بتوانند از آن‌ها با استدلال‌هایی محکم دفاع کنند.

در این دوره ۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر حضور فعال داشتند که ضمن آشنایی با کتب جدال دو اسلام، انسان ۲۵۰ ساله و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن فرصتی برای بحث و گفتگو در اختیار خود دیدند.

همچنین برنامه‌هایی جدای از مطالب ذکر شده مانند سواد رسانه ای، جنگ اقتصادی، کار تشکیلاتی و شبکه سازی در این دوره گنجانده شده بود که باعث شد دانشجویان بسیار بیشتر مایل به سپری کردن این دوره شوند. ادغام مباحث اعتقادی مانند بررسی اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی با موضوعاتی همچون جنگ اقتصادی و کار تشکیلاتی باعث شد تا دانشجویان بتوانند برای خود عملیات‌های مشخصی در دانشگاه‌ها تعریف کنند. دانشجویان معتقند پس از این دوره می‌توانند تاثیر بیشتری بر فضای دانشگاه خود داشته باشند.

در طرح ولایت فهمیدم آدم مهمی هستم؛ حتی در یک دانشگاه کوچک در استان مرزی!
هادی الاهی، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بجنورد که جزو حاضرین در این دوره بود، راجع به طرح ولایت می‌گوید: چون من در طرح‌های دیگری نیز شرکت کرده بودم، باید بگویم این دوره بسیار مفید‌تر بود. یکی از ویژگی‌های ممتاز این دوره صمیمت بین دانشجویان، اساتید و خادمان بود که تاثیر خوبی داشت. مسائل رفاهی نیز به شکل مناسب در تامین شده بود.  
الاهی سپس انتقادی نیز می‌کند و ادامه می‌دهد: تدریس کتاب جدال دو اسلام در طرح ولایت زیاد مناسب نیست؛ با اینکه این کتاب که بیانات امام خمینی (ره) و بسیار پر اهمیت است، مناسب تدریس در دوره طرح ولایت نیست.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بجنورد در خصوص تاثیر طرح ولایت می‌گوید: طرح ولایت باعث شد بفهمم من آدم مهمی هستم. منی که در استان مرزی نیز درس می‌خوانم، فرد مهمی هستم و می‌توانم اقدامات مهم، هرچند کوچک انجام دهم. من فهمیدم باید پای کار انقلاب بیایم و کار کنم.

وی می‌افزاید: در دانشگاه فرهنگیان بجنورد جو عمومی خنثی است و می‌شود گفت خواب است. در تلاشیم تا در ترم تحصیلی آتی نشاط بیشتری در بین دانشجویان به وجود بیاوریم. ورودی‌های جدید بسیار مهم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

عقاید گذشته ام را با استدلال اثبات کردم
ابوالفضل دانش، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد درخصوص این طرح می‌گوید: برای من طرح ولایت بسیار مفید بود. این دوره باعث شد بتوانم از عقیده هایم با استدلال محکم دفاع کنم.  
دانش ادامه می‌دهد: اما نقدی نیز دارم. از بین ۲۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی، فقط دو دانشجوی پسر در این دوره شرکت دارند. با توجه به تاثیر دانشجویان علوم پزشکی در جامعه بهتر بود دانشجویان بیشتری جذب این دوره شوند تا با بحث و گفتگو عقاید محکم‌تر شود.

این دانشجو خاطرنشان می‌کند: اساتید این دوره مناسب بودند و صمیمیت بین دانشجویان مثال زدنی بود. به دانشجویان دیگر توصیه می‌کنم حتما در این طرح شرکت کنند.

وی در پایان می‌گوید: قصد دارم در دانشگاه در فرآیند‌های جذب و کادرسازی شرکت کنم و بتوانم دانشجویان بیشتری را به مجموعه فرا بخوانم.

طرح ولایت باعث شد بفهمم برای آینده چه کاری باید انجام دهم
محمد صادق خزائی، یکی از دانشجویان دانشگاه بجنورد حاضر در این دوره می‌گوید: شروع دوره با کلاس جریان شناسی بود که بسیار مفید واقع شد. اکثر دانشجویان از فضای حاکم و اتفاقات در حال وقوع اطلاعات جامعی نداشتند که این کلاس این مزیت را داشت.

خزائی از دیگر کلاس‌های برگزار شده نیز حمایت کرد و ادامه می‌دهد: طرح ولایت باعث شد بدانیم برای آینده چه کاری میخواهیم انجام دهیم. یکی از این اقدامات مطالبه گری تخصصی است. این مطالبه وظیفه دانشجویان است.

این دانشجو در پایان می‌گوید: اهمیت فضای مجازی در این دوره به صورت کامل تشریح شد. در دانشگاه قطعا به این موضوع خواهیم پرداخت. امیدوارم بتوانم در سال آینده خودم جزو خادمین این طرح قرار بگیرم تا بتوانم کاری برای آینده انجام دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است