Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اتمام همه پروژه‎های ناتمامی که از ادوار گذشته در فرودگاه‎ها باقی مانده‌اند، در آینده نزدیک، خبر داد.

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط ‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎الله مه‎آبادی در مراسم افتتاح ترمینال ۲ فرودگاه لارستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز پروژه‎ا‌ی افتتاح می‎شود و در خدمت مردم این منطقه و گردشگران داخلی و بین‎المللی قرار می‎گیرد که ماقبل آخرین پروژه از مجموعه پروژه‎های نیمه‌تمام کشور در بخش فرودگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در چند ماه آینده زنگ پایان کامل همه پروژه‎های فرودگاهی نیمه تمام کشور را در همین استان به صدا در خواهد آورد و پرونده پروژه‎های منتظر فرودگاهی که قدمت برخی آن‌ها به حدود دو دهه قبل باز می‌گردد را برای همیشه به خاطره‎ها می‌سپارد.

مه‌آبادی با بیان اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در چند سال گذشته به علت کم‎توجهی‎ها و فشار تحریم‎ها، شرایط سختی را می‎گذراند، گفت: با اجرای انبوهی از پروژه‎های مهم و زیربنایی، امروز مسیر رشد و توسعه خود را به سرعت در پیش گرفته‌ایم، به گونه‎ای که قریب به اتفاق فرودگاه‎های کشور و ۱۲۳ ایستگاه ارتباطی، کمک ناوبری و راداری به کارگاه‎های فعال و پرنشاط سازندگی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: اجرای نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خرید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان انبوهی از تجهیزات مدرن فرودگاهی و ناوبری هوایی، آن هم فقط در سه سال اخیر، نماد توسعه در این بخش حساس کشور است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: فقط در استان فارس بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‎های توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی اختصاص یافته است که حدود ۵۰ طرح عمرانی معطوف به احداث و توسعه ترمینال‎ها، باند و عوامل میدان پروازی و محوطه‎سازی، حدود ۲۰ پروژه بهسازی، ۱۵ پروژه تأسیساتی و تجهیزاتی و بیش از ۱۰ پروژه نوسازی تجهیزات کمک ناوبری هوایی را شامل می‎شود و این غیر از یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص‎یافته برای نوسازی سامانه رادار روت و تقرب استان فارس و ترمینال هوایی شیراز است.

وی افزود: ارزش روز پروژه‎ای که در فرودگاه لارستان افتتاح و بهره‎برداری رسمی از آن آغاز شد، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است؛ با اجرای این پروژه که آغاز آن به سال ۱۳۸۲ باز می‎گردد، حدود ۶۰۰۰ متر فضای جدید ترمینالی یعنی ۲/۵ الی ۳ برابر مساحت پایانه قدیمی به ظرفیت فرودگاه بین‎المللی لارستان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اتمام پروژه جدید توسعه اپرون، زیرساخت‎های فرودگاه لارستان در هر دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل می‎شود و تقاضا‌های حدود دو دهه آتی را پاسخگو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بالا بودن تقاضای سفر، انتظار مردم و ارتقای امکانات و تسهیلات فرودگاه لارستان، از شرکت‎های هواپیمایی برای افزایش پرواز‌های خود به این شهرستان، دعوت کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواپیمایی ناوبری بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر