Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@08:05:48 GMT

تکریم، حداقل توقع ووشوکار جامانده از جاکارتا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۰۹۰۱

تکریم، حداقل توقع ووشوکار جامانده از جاکارتا

بانوی ورزشکار خراسانی که 10 سال است به صورت حرفه ای در رشته جودو و کوراش فعالیت می کند و از نام آوران استان و کشور در این رشته است از عدم حمایت هیات جودو استان و بازماندن وی از مسابقات آسیایی جاکارتا گلایه دارد.

به گزارش قدس آنلاین ، نام فاطمه شعبانی در خبرهای ورزشی مربوط به رشته جودو و کوراش نام درخشان است و این بانوی خراسانی چهار سال عضو تیم ملی نوجوان و جوانان در رشته جودو بوده و یک سال است که عضو تیم ملی کوراش ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی خوشنام ورزشی طی تماس با خبرنگار ایرنا، از هیات جودو و کوراش استان و آنچه 'حذف سهمیه حضورش در رقابتهای جاکارتا به دلیل عدم حمایت از وی' دانست، گلایه کرد.
شعبانی که حضور در قابتهای آسیایی جارکارتا را حق خود می دانست، گفت: مدت یک سال در تمام اردوهای برگزار شده از سوی فدراسیون برای حضور در این قابتها شرکت کردم ولی در لحظه آخر اسم من از تیم اعزامی به این رقابتها در رشته کوراش به بهانه کاهش سهمیه حذف شد.
وی افزود: طی تماس با مسئولان هیات استان خواستار پیگیری موضوع برای حذف نشدن سهمیه ام شدم ولی آنها گفتند کاری از دستشان بر نمی آید.
این بانوی کوراش کار اظهار داشت: اگر هیات جودو استان و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هزینه حضور من در این رقابتها را پرداخت می کردند، حذف نمی شدم ولی این هیات نه تنها حمایت مالی نکرد بلکه وقتی خواستار دریافت هزینه بلیت که از جیب خودم پرداخت کرده بودم شدم با رفتار توهین آمیز با من برخورد کرد.

* به مدالم احترام نگذاشتند
شعبانی گفت: در رقابتهای تست گیم جاکارتا نیز که با حضور 100 ورزشکار از کشورهای هند، چین تایپه، تایوان، کره جنوبی، اندونزی، ویتنام، افغانستان و ایران برگزار شد، بر سکوی دوم آسیا ایستادم اما پس از بازگشت به مشهد هیچ قدردانی حتی تلفنی از سوی هیات صورت نگرفت.
وی افزود: برای حضور در این رقابتها فدراسیون اردوهای خوبی برگزار کرد و حمایتهای لازم را داشت ولی از مسئولین استان خودم توقع داشتم اگر هزینه ای نمی کنند دست کم به مدالم احترام بگذارند.
وی اظهار داشت: وقتی یک ورزشکار تمام تلاش خود را بری کسب مدالهای قهرمانی به کار می گیرد، احترام گذاشتن به وی و مدالش از سوی هیاتهای استانی توقع زیادی نیست.

* مسئولیت ملی پوشان با فدراسیون است
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی نیز در باره گلایه این ورزشکار به خبرنگار ایرنا گفت: تمام مسئولیت ورزشکاران ملی پوش با فدراسیون است.
حسین محمودی افزود: 30 ورزشکار زن و مرد از این استان در رشته جودو و کوراش عضو تیم ملی هستند که تامین هزینه های رفت و آمد و حمایت های مالی از این ورزشکاران بر عهده فدراسیون است و اداره کل ورزش و جوانان و هیات استان تا مرحله استانی مسئول حمایتهای مالی می باشد.
وی اظهار داشت: اعتراض این ورزشکار به حذف از رقابت های جاکارتا را به فدراسیون جودو و کوراش از طریق نامه نگاری پیگیری کردیم ولی با تشخیص کمیته فنی فدراسیون، جعفر فیروزآبادی در بخش مردان و فاطمه شعبانی در بخش بانوان حذف شدند.
وی گفت: این هیات توان مالی برای تامین هزینه رفت و آمد ورزشکاران ملی پوش را ندارد.
محمودی افزود: البته اگر توانایی مالی داشته باشیم، حمایت از ورزشکاران افتخار ماست ولی برای ورزش بانوان بیشتر از کمک اداره کل هزینه کرده ایم.
وی در باره کسب مدال نقره توسط این ورزشکار در تست گیم جاکارتا نیز اظهار داشت: این مسابقات رسمی نبود و به صورت آزمایشی قبل از مسابقات اصلی جاکارتا برگزار شد.
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت: قدردانی از این ورزشکار از طریق مربی و نصب پرچم در هیات صورت گرفت ولی چون مدال رسمی نبود، نتوانستیم برنامه خاصی برگزار کنیم.

* تخصیص اعتبار جداگانه
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از چند ماه قبل از آغاز مسابقات جاکارتا طی جلسه ای مقرر شد ورزشکارانی که استعداد حضور در این رقابتها را دارند شناسایی شوند.
فهیمه سروری افزود: در این راستا 10 هیات شناسایی و مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار ویژه فقط برای هزینه آماده سازی در این رقابتها به آنها اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: طی جلسه ای که با حضور اعضای این هیاتها برگزار شد، موضوع اطلاع رسانی شد و به روسای هیاتها تاکید شد این مبلغ فقط برای آماده سازی ورزشکاران این رقابتها هزینه شود.
سروری با بیان اینکه مبلغ 50 میلیون ریال برای این امر به هیات جودو و کوراش استان تخصیص و به حسابشان واریز شد، گفت: با اشتباه برخی روسای هیاتها این مبلغ در جاهای دیگر هزینه شد.
وی افزود: درست است که در لحظه آخر فاطمه شعبانی سهمیه حضور در رقابتهای جاکارتا را از دست داد اما این ورزشکار سرمایه استان است و نباید به عنوان مهره سوخته به وی نگریسته شود.
سروی اظهار داشت: پیگیر چرایی حذف این ورزشکار هستیم و آسیب شناسی های لازم در این زمینه باید انجام شود.

* تکریم، حداقل اقدام از ورزشکاران است
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران حرفه ای بیشترین وقت خود را در اردو می گذرانندلذا حداقل کاری که باید در قبال تلاش آنها پس از کسب مدال انجام دهیم، استقبال از آنها در فرودگاه است.
سروری افزود: کسب مدال نقره توسط فاطمه شعبانی در رقابتهای تست گیم جاکارتا از سوی هیات به ما اطلاع رسانی نشد و این در حالی است که این ورزشکار بیش از یک سال در اردو بوده و باید حمایت و تکریم از وی پس از این رقابتها صورت می گرفت.
وی اظهار داشت: هر هیات ورزشی باید دست کم 50 درصد اعتبارات خود را در بخش بانوان هزینه کند.
رقابت های آسیایی 2018 کوراش از 27 مرداد تا 11 شهریور در جاکارتا برگزار شد.
کاروان ورزشی ایران با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن و با 20 مدال طلا، 20 مدال نقره و 22 مدال برنز در جایگاه ششم هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی قرار گرفت.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قهرمان ووشو ووشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقع مربی پرسپولیسی از ستاره مورد علاقه گل‌محمدی!

آفتاب‌‌نیوز :

خیلی‌ها فکر می‌کردند مهدی تارتار در دیدار با پرسپولیس از دو بازیکن نیم فصل اول این تیم یعنی میلاد سرلک و محمد عمری در برابر تیم سابقشان از ابتدا استفاده خواهد کرد. با این حال سرمربی ملوان این کار را انجام نداد و این دو ستاره را در نیمه دوم به زمین فرستاد. عمری در همان دقایقی که به میدان رفت توانست عملکرد خوبی داشته باشد، ولی سرلک اصلا نمایش خوبی نداشت و بعد از جدایی از پرسپولیس به شدت افت کرده است.

سرلک که بازیکن مورد علاقه یحیی گل محمدی به حساب می‌آمد و همواره در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان می‌رفت، در ملوان به یک نیمکت نشین تبدیل شده و شرایط خوبی ندارد. میلاد در دقایقی که مقابل تیم سابقش به میدان رفت، بار‌ها توپ لو داد که همین موضوع باعث شد تا صدای اعتراض تارتار بلند شود.

سرمربی ملوان در یک صحنه به شدت نسبت به عملکرد سرلک معترض شد و فریاد زد. به نظر می‌رسد تارتار از شرایط سرلک راضی نیست و به همین خاطر از این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش استفاده نمی‌کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳ / سن گواهینامه کم شد؟
  • بازسازی منزل با حداقل هزینه؛ راهنمای جامع و کاربردی
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳؛ سن گواهینامه کم شد؟
  • صفر تا صد تغییرات قانون جدید گواهینامه رانندگی ۱۴۰۳؛ از حذف سربازی تا کاهش سن گواهینامه
  • طرح حمله به اسرائیل کاملاً هوشمندانه و در سطح توقع مردم بود
  • شمس‌الواعظین: طرح حمله به اسرائیل کاملاً هوشمندانه بود
  • قانون جدید گواهینامه رانندگی 1403 اعلام شد / سن گواهینامه کم شد ؟ + جزئیات مهم
  • توقع مربی پرسپولیسی از ستاره مورد علاقه گل‌محمدی!