Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:57:12 GMT

وزارت بهداشت ملزم به برچسب گذاری محصولات تراریخته است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۱۳۵۶

وزارت بهداشت ملزم به برچسب گذاری محصولات تراریخته است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید مفید ظهر چهارشنبه در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی کشور در ارومیه افزود: کاهش آمار بیماری در کشور بدلیل مشکلات ناشی از مواد غذایی و دارو بدلیل بررسی و نظارت دقیقی است که در برنامه قرار گرفته و بصورت مستمر درحال رصد هستیم.

وی ادامه داد: شاید گاهی بحرانی بوجود بیاید که قطعا بدلیل کم کاری است ولی تمام تلاش این مجموعه برای جلوگیری و کشف تخلفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مفید اظهار داشت: متاسفانه یکی از مهم ترین تخلفات، قاچاق مواد غذایی از خارج کشور به داخل است که مجبوریم آنها را از سطح فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و فروشنده ها جمع آوری کنیم که سختی زیادی دارد.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی، آشامیدنی سازمان غذا و داروی کشور افزود: نحوه استفاده محصولات تراریخته در قانون برنامه ششم پیش بینی و اشاره شده و وزارت بهداشت ملزم به اطلاع رسانی است و در این زمینه باید محصولات تراریخته با برچسب اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه در بحث ایمنی غذا سند جامعی به قانون نداریم تا فعالیت ها در قالب آن اجرایی شود عنوان کرد: تلاش می شود تا ۲۴ مهرماه امسال سند جامع ایمنی غذا را تدوین کنیم.

کد خبر 4401436

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو محصولات تراریخته مردم علیه احتکار کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد یاسوج بیرجند مجلس شورای اسلامی احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه محصولات صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان در دستور کار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان