Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@13:22:07 GMT

توضیح وزارت بهداشت درباره فوت یک دختربچه در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۱۵۹۹

ساعت24-مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره مرگ دختربچه سه‌ ساله‌ای که گفته می‌شد به دلیل عدم پذیرش در یکی از بیمارستان‌ها فوت شده،‌ توضیحاتی ارائه داد.

دکتر علیرضا عسگری  با اشاره به انتشار خبری در برخی رسانه‌ ها مبنی بر «مرگ غم انگیز زهرای سه ساله»، گفت: دختر بچه سه ساله‌ای به نام زهرا ساعت 23:45 دقیقه روز دهم شهریور ماه با علائم تب، اسهال و استفراغ و بی‌حالی که ضرورت به بستری در بخش اورژانس داشت، به یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی شهر تهران مراجعه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک متخصص اطفال حاضر در بیمارستان برای وی تقاضای آزمایش خون و ادرار کرده و جواب آزمایشات، عفونت را نشان می‌دهد.

وی افزود: سپس در دفترچه تامین اجتماعی بیمار دستور بستری در بخش اطفال و با تشخیص اسهال و استفراغ و افزایش گلبول‌های سفید صادر می‌شود. پس از مراجعه پدر این کودک به بخش در حالی که بیمار در آغوش پدر کاملا بی‌حال بوده است، اما به دلیل عدم وجود تخت خالی به پدر گفته شده باید صبر کند. در این زمان به دلیل آشفتگی پدر بیمار، مداخله انتظامات صورت می‌گیرد و والدین بیمار به همراه بیمار بیمارستان را ترک می‌کنند.

عسگری ادامه داد: این خانواده در ساعت شش صبح با علامت تشنج کودک به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کند که بلافاصله بیمار اینتوبه شده و در اتاق احیاء که از امکانات مناسب برخوردار بوده با تشخیص احتمالی آنسفالیت بستری می‌شود. در اینجا ویزیت فوق تخصص برای کودک انجام شده و به دلیل نیاز به خدمات فوق تخصصی کودکان در ساعت 16 بعد از ظهر طی هماهنگی‌های انجام شده، همراه با تیم مراقبتی به مرکز طبی کودکان اعزام و در ساعت 17:20 وارد بخش مراقبت‌های ویژه کودکان می‌شود. متاسفانه علی‌رغم اقدامات درمانی انجام شده توسط کادر درمانی، دو ساعت بعد کودک به دلیل وخامت حال فوت می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: پس از انتشار این خبر تیم نظارت وزارت بهداشت در بیمارستان‌های مختلفی که بیمار در آن بوده است، حضور یافته و تمام فرایندها و رخدادها را مورد بررسی قرار داده‌اند که این اقدامات تا حصول نتیجه و اصلاح فرایندها و مداخلات لازم و احقاق حقوق قانونی ادامه خواهد داشت.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴