Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:25:37 GMT

اموال محمد مرسی مصادره شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۱۷۳۳

اموال محمد مرسی مصادره شد

مقامات مصر اعلام کردند که اموال چند هزار شخص از جمله محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور به همراه خانواده وی را مصادره کرده‌اند.

مقامات مصر اموال رئیس جمهوری مخلوع این کشور و بیش از 1000 تن از اعضای اخوان المسلمین را مصادره کردند.

در همین راستا، "کمیته حفظ اموال عناصر تروریستی مصر" اموال ۱۵۸۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین و ۱۱۸ شرکت فعال در زمینه‌های مختلف، ۱۱۳۳ انجمن داخلی، ۱۰۴ مدرسه، ۶۹ بیمارستان و ۳۳ شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی را مصادره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روند مصادره این اموال پس از تکمیل اطلاعات درباره اعضای وابسته به اخوان المسلمین و حامیان این گروه، انجام شد.

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر، معاون وی و یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از جمله مهمترین کسانی هستند که نام‌شان در بیانیه این کمیته ذکر شده‌ است.

این کمیته همچنین اظهار کرد: اموال مصادره شده به خزانه کل کشور منتقل خواهند شد.

این درحالی است که اعضای اخوان المسلمین این اقدام را نپذیرفته و گفته‌اند که کمیته رسیدگی به امور مالی اخوان المسلمین صلاحیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکنون فساد مالی هیچ یک از اعضای اخوان ثابت نشده است.

مصادره اموال اخوان المسلمین

مصادره اموال اخوان المسلمین، مطابق قانون مصر درباره سازمان‌دهی، ضبط، مدیریت و دخل و تصرف در اموال گروه‌های تروریستی است که پیشتر توسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور امضا شده بود.

نمایندگان چهار حزب سیاسی "جامعه صلح"، "ائتلاف برای عدالت و توسعه"، "جنبش النهضه" و "جنبش سازندگی ملی" در پارلمان الجزایر با انتشار یک بیانیه مشترک از دولت این کشور و جامعه جهانی خواستار متوقف کردن اجرای حکم اعدام جمعی اخوان المسلمین در مصر و همچنین توقف بازداشت مبلغان دینی در عربستان شدند.

در این بیانیه آمده است: حکم اعدام جمعی علیه شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، حقوقی و اجتماعی نقض صریح حق زندگی و عدالت است که در همه قوانین الهی و منشورهای بین‌المللی بر آن تاکید شده است.

نمایندگان این چهار حزب در ادامه بیانیه خود از اوضاع حقوق بشر در جهان عرب به ویژه مصر و عربستان ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان پارلمان الجزایر پیشتر نیز از شورای حقوق بشر سازمان ملل، دادگاه بین‌المللی کیفری و سازمان‌های حقوقی خواسته بودند که هرچه سریع‌تر برای نجات جان تهدیدشدگان به اعدام و بازداشت اقدام کنند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد گفت: تلاش می‌شود متناسب با سند تحول قوه قضائیه، ارائه خدمات به مردم تسهیل و هوشمند شود.
وی افزود: با هوشمندسازی خدمات، نظارت‌ها آسان، سریع و دقیق می‌شود.
دادستان کل کشور به همکاری قوه قضائیه و دولت برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مشارکت مردم و جهش تولید دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد افزود: در این سفر مسائل و نیازمندی‌های هرمزگان دریافت و به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

بیشتربخوانید:کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
دادستان کل کشور با نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.
وی همچنین از دادسرای بندرعباس و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳