Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:09:05 GMT

سیامند رحمان قوی ترین مرد مسابقات ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۲۳۵۵

سیامند رحمان قوی ترین مرد مسابقات ژاپن شد

مهاباد-ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه گفت: سیامند رحمان، قوی ترین مرد جهان با مهار وزنه 280 کیلوگرمی در رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی در ژاپن به مدال طلا دست یافت.

رحیم تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکار اشنویه ای در رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در ژاپن با مهار وزنه 280 کیلوگرم به کار خود با کسب مدال طلا پایان داد و طلای فوق سنگین و عنوان قوی ترین مرد مسابقات را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از این قهرمانی سیامند رحمان، دسته های چند صد نفری از مردم اشنویه با مراجعه به منزل پدری وی ابراز شادمانی و خوشحالی کردند.
به گزارش ایرنا از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان؛ «سیامند رحمان» در آخرین روز این رقابت ها در دسته به اضافه 107 کیلوگرم با مهار وزنه 280 کیلوگرمی، بر سکوی نخست ایستاد.
«منصور پورمیرزایی» نیز با ثبت رکورد 245 کیلوگرمی و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این مسابقات پایان داد.
نمایندگان کشورمان در مجموع 10 مدال (2 طلا، 5 نقره و 2 برنز) در رده سنی بزرگسالان و یک طلای جوانان در بخش آسیا و اقیانوسیه دست یافتند.
رقابت های وزنه برداری معلولان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه 2018 که یکی از پیش نیازهای حضور در پارالمپیک توکیو است، از 17 شهریور ماه آغاز شد که امروز 21 شهریور ماه در شهر کیتاکیوشو ژاپن به کار خود پایان داد.
سیامند رحمان متولد سال 1367 اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی 14 مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.
9870/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزنه براري مسابقات ژاپن اشنويه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور

سیده زهرا (آلما) حسینی وزنه بردار مازندرانی، ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر کشور شد.

این وزنه بردار چمستانی در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان با ثبت رکورد مجموع ۱۵۵ کیلوگرم با ارزش‌ترین رکورد روز اول را ثبت کرد.

حسینی در حرکت یک ضرب ۷۰ کیلوگرم و در حرکت دو ضرب هم ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد، تا در یک ضرب، دو ضرب و مجموع مدال طلا بگیرد.

میزان اختلاف رکورد مجموع سیده زهرا (آلما) حسینی با نفر دوم هستی صدیقی از اصفهان ۲۵ کیلوگرم بود.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از دیروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

در بخش نوجوانان ۵۳ وزنه‌بردار و در بخش جوانان نیز ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور در این مسابقات رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی