Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:18:14 GMT

25 درصد جامعه هدف تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۲۶۴۳

25 درصد جامعه هدف تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی است

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: 76 هزار خانوار شامل حدود 25 درصد از جامعه هدف تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار دارد.

یونس معزز روز جهارشنبه در پنجمین نشست و هم اندیشی کارگزاران جنوب استان آذربایجان غربی در بوکان با اشاره به ضرورت گسترش بیمه های اجتماعی روستابیان، افزود: مهمترین اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت مناطق روستایی و تامین امنیت اجتماعی است و همه اقشار کم درآمد نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند علاوه بر این افراد، قالیبافان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می توانند تحت حمایت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه 103 صندوق بیمه اجتماعی روستایی در آذربایجان غربی فعال است، اظهار کرد: افراد 18 تا 50 سال مشمول استفاده از خدمات این صندوق بوده و هم اکنون بیش از 2 هزار و100خانوار در مناطق روستایی و عشایری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.
وی افزود: در حال حاضر 800 نفر از روستاییان و عشایر در سطح استان آذربایجان غربی باز نشسته شده اند که رقم قابل توجهی است.
معزز ادامه داد: بازنشستگی، از کار افتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه های اجتماعی دیگر از مزایای این بیمه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سه میلیون و 265 هزار و 219 نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 129 هزار و 16 نفر از آن روستانشین هستند.
روستاییان، کشاورزان و عشایر در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح‌های حمایت اجتماعی شامل آنان نمی ‌شود از همین رو تا چندی پیش این گروه ها عضو صندوق‌ های بیمه بازنشستگی و درمانی نبودند و فقط عده محدودی از کشاورزان زیرپوشش بیمه خویش ‌فرمای سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صندوق بيمه روستاييان عشاير آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در صندوق‌های خرد زنان

مودی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار طرح صندوق‌های اعتبارات خرد در ۱۳ روستا در شهرستان‌های درمیان و سرایان و نهبندان اجرا شد، گفت: این مهم به تدریج با آشنایی کارشناسان ترویج و همچنین زنان روستایی با اهداف و برنامه‌های صندوق در سایر شهرستان‌های استان تعمیم داده شد و هم اکنون ۲۳۸ صندوق با ۸ هزار و ۲۶۲ نفر عضو فعال است.

او با بیان اینکه۵۰ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی و ۲۰ درصد بهره برداران بخش کشاورزی استان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: ۹.۲۳ درصد شاغلین بخش کشاورزی را زنان تشکیل می‌دهند در صورتی که در سایر بخش‌ها ۷.۱۶ درصد متعلق به زنان است؛ بنابراین نسبت زنان شاغل بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است.

مودی در خصوص مهمترین نتایج و دستاورد اجرای طرح صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی تصریح کرد: گسترش مشارکت بین روستائیان، واگذاری بخشی از سیاست پولی به روستاییان، توسعه مشاغل خانگی، گسترش فرهنگ پس انداز، افزایش درآمد از طریق وام، بهبود وضعیت زندگی زنان روستایی، کاهش فقر، کاهش مهاجرت از روستا، توانمندسازی جامعه محلی، تجهیز پس انداز خانوار‌های روستایی در جهت تأمین مالی فعالیت‌های درآمدزا و توسعه کار آفرینی از جمله این دستاورد‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت رایگان بیمه می‌شوند
  • فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در صندوق‌های خرد زنان
  • پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری
  • دلایل افزایش هزینه‌های درمان از جیب بیماران | 2 برابر بیشتر از دنیا دارو مصرف می‌کنیم | تعرفه‌ها طی ۷ سال رشد مناسبی نداشتند 
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • نسبت‌های پشتیبانی صندوق‌‌های بازنشستگی به زیر یک رسیده است
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه / ۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • دوره آموزشی مسئولان مراکز مثبت زندگی جنوب آذربایجان غربی در بوکان