Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:31:51 GMT

برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۳۱۲۰

برگزاری نشستی با محوریت رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی

نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب و اعضا کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی، ابراهیم حیدری دبیر رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی گفت: نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب و اعضای کمیسیون فرهنگی به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران»، «روستاها و عشایر دوستدار کتاب »، «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی» و « تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده ماموریت این رویدادها ترویج کتابخوانی در سراسر کشور است و هدف ما از پیش بردن این فعالیت‌ها، جلب مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی  است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفع تبعیض  در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پرهیز از تمرکزگرایی را از دیگر اهداف عالی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی توصیف کرد و از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها درخواست کرد از فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در شهر و روستاهای‌شان بیش از پیش حمایت کنند.

در این نشست نمایندگانی از شوراهای استان‌های یزد، بوشهر، فارس، خراسان، گرگان، کردستان، اصفهان، کرمان و ... حضور داشتند و به طرح دیدگاه‌هایشان در زمینه کتاب‌خوانی پرداختند و ظرفیت‌ها  و قابلیت‌های کتابخوانی در شهر و استان‌شان را تشریح و تبیین کردند.

همچنین تنی چند از اعضای شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوستدار کتاب به طرح دیدگاه‌ها و فعالیت‌های‌شان در ترویج کتاب‌خوانی پرداختند.

در   این نشست هم‌اندیشی پیشنهاد شد یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها به عضویت شورای برنامه‌ریزی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی دربیاید.

فراخوان پنجمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتاخوانی، و تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در شهریورماه منتشر شده است و  فرایند ارسال آثار و  داوری و برگزاری مراسم پایانی این رویدادها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد