Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@13:11:34 GMT

جیغ بنفش اصلاح طلبان علیه رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۳۱۶۹

صراط:

با گذشت 5 سال از روی کارآمدن روحانی انتقادات اصلاح طلبان از دولت رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است. به طوری که محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دیدار دبیرکل و برخی اعضای حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: «از مردم هم بابت مشکلات عذر خواهی می کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش پایگاه خبری صراط این سخن نشان می دهد اصلاح طلبان هم به عدم مدیریت موفق دولت در حوزه های مختلف انتقادهای جدی دارند و این موضع در سخنان شان به خوبی دیده می شود.

مواضعی که گاهی چنان تند است که مواضع قبلی خود اصلاح طلبان را هم زیر سوال می برد در همین خصوص می توان به صحبت سعید لیلاز در خصوص عملکرد سران قوا مخصوصا روحانی اشاره کرد. سعید لیلاز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و از حامیان اصلی روحانی که روزی گفته بود «اعتقاد دارم اگر روحانی نمی آمد سقوط ایران قطعی بود» در اظهارنظری قابل تامل عنوان می کند : «اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی داده اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند.»

با این حال صحبت های حادتری در مجلس شورای اسلامی که خانه ملت و جایگاه عصاره فضائل مردم است شنیده شد. مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در نقد مدیریت دولت اظهار داشت: «به عنوان نماینده مردم، خدا را شاهد می‌گیرم با توجه به وضعیت اقتصادی خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کردم.» همین اظهار نظرها نشان می دهد که حالا اصلاح طلبان با چالشی جدی در خصوص حمایت و یا عدم حمايت از روحانی مواجه شده اند.

البته ناگفته نماند رسانه های اصلاح طلب هم دست کمی از سران خود در انتقاد به روحانی نداشته اند. رسانه هایی که روزی افکار عمومی را به سمت حمایت از روحانی سوق داده بودند اما در مطالب خود این روزها انتقادات تند و صریحی را علیه روحانی به کار می برند .
روزنامه قانون پانزدهم اردیبهشت 1397در گزارشی با عنوان «ارباب وعده‌ها» نوشت: «بی‌شک می‌توانیم دولت دوازدهم را بی‌دستاوردترین دولت قرن اخیر بنامیم. دولتی که نه تنها تا کنون دستاوردی نداشته بلکه تلاش‌های دولت‌های پیشین را نیز برباد داده‌است.»

سناریوی انتقادات تند اصلاح طلبان از جایی به بعد داغ تر می شود که این موضوع به بحث حمایت های اجتماعی از دولت هم کشانده می شود و نشان می دهد که ملت هم از حمایت هایی که در قبال دولت داشته اند به نوعی پشیمان شده اند و این موضوع را می رساند که دولت هیچ اعتنایی به عقبه اجتماعی خود ندارد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر پنجم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن انتقاد از نحوه مدیریت دولت دوازدهم گفت: "این نوع عملکرد فاصله گرفتن رئیس‌جمهور از سرمایه اجتماعی یعنی مردم است و نه تنها مردم بلکه کم‌کم حامیان خود در مجلس را نیز از دست می‌دهد." با چنین شرایطی نباید دیگر شاهد حمایت های سفت و سخت اصلاح طلبان از روحانی بود زیرا سخنان و نحوه عملکرد چند ماه گذشته اصلاح طلبان نشان می دهد انها در حال فاصله گرفتن از دولت و در نتیجه دور دانستن خود از نتایج اقدامات کابینه دوزادهم هستند. چنین اقداماتی حتما به وجهه اجتماعی اصلاح طلبان ضربه خواهد زد زیرا نشان می دهد نتوانستند مسئولیت دولتی را که با حمایت آنها بر سر کار آمد را بر عهده بگیرند که چنین اقدامی در نزد مردم جایی ندارد و قطع به یقین عواقب خوبی را برای این جریان سیاسی در بر نخواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روحانی اصلاح طلبان رئیس جمهور صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

بیشتر بخوانید: تکلیف تعطیلی پنجشنبه بانک‌ها مشخص شد

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

سخنگوی دولت درخصوص نظر دولت درباره تعطیلی پایان هفته خاطرنشان کرد: این مسأله که در مجلس بررسی می‌شود، لایحه دولت و پیشنهاد ما افزایش تعطیلات پایان هفته بوده و نظر ما این است که در انتخاب روز دست باز را داشته باشیم و انتخاب روز در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف دولت قرار بگیرد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص سرانجام واردات خودرو نو و کارکرده، بیان کرد: تا قبل از این دولت، شش سال واردات خودرو به همه روش‌ها ممنوع بود، ما برای اصلاح و ساماندهی این بازار اقدامات اصلاحی داشتیم و با اصلاح تولید و توزیع خودرو در داخل هدف‌هایی دنبال کردیم و ابلاغ فرمان ۸ بندی رییس‌جمهور در پایان سال ۱۴۰۰ را داشتیم.

وی افزود: ما از این سو افزایش تولید خودرو را دنبال کردیم. هم‌چنین این دولت آزادسازی واردات خودرو را با برنامه در دستورکار قرار داد؛ به خوبی می‌دانیم که سیاست‌های اصلاح باید تدریجا اجرا شود و در مرحله اول آیین‌نامه واردات خودروی نو تصویب شد و فرآیندهای اجرایی آن صورت گرفت و سال گذشته بیش از ۱۱۰۰۰ خودرو سواری از گمرکات ترخیص شد البته تعداد دیگری هم در گمرک موجود هست؛ این ترخیص‌ها در سال گذشته رشد ۲۰ برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته که نشان دهنده سرعت مناسب است.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم اولویت بر خودروهای حمل و نقل عمومی بود و سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار برای واردات اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس تخصیص داشتیم و سپس کامیون و کشنده‌ها در اولویت قرار گرفت تا حمل و نقل جاده‌ای را تقویت کنیم. سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات کامیون و کشنده تخصیص ارز داشتیم و واردات این خودروها انجام شد.

سخنگوی دولت افزود: مرحله بعدی خودرو سواری کارکرده بود و دولت کارگروهی برای بررسی ابعاد زوایای فنی و جنبه‌های مختلف تشکیل داد و تصمیم این کارگروه این بود که واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد صورت بگیرد. البته این مسیر در این دو سال و نیم رفت و برگشت‌هایی داشت و دولت لایحه‌ای داد تا قانون اصلاح شود و بعضا زمان‌بندی‌ها با تأخیر مواجه شد. واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد مجوز گرفته و هر میزانی از سایر روش‌ها برای خودرو نیاز باشد، درباره هر نوع خودرو با نگاه به همه جوانب، در دستورکار قرار خواهد گرفت.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: آیین‌نامه واردات خودروی کارکرده در این مقطع صرفا از مناطق آزاد به تصویب رسیده که ابلاغ هم شده و آیین نامه دیگری که ابلاغ نشده باشد را نداریم.

وی گفت: بعضاً فضاسازی‌هایی از جانب مافیای خودرو پیرامون این حوزه صورت می‌گیرد و متأسفانه به‌جای اینکه سود و منافع این زمینه به جیب مردم برود، در حوزه واردات و تولید داخل به جیب این حلقه‌های مافیایی می‌رود و باید این مسیر اصلاح شود و دولت درنگی در این اصلاح ندارد و با قدرت پیگیر است.

کد خبر: 1228169 برچسب‌ها علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن
  • اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است