Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رامين صديقي که پيش از اين در نشست خبري سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر توسط علي ترابي به عنوان مشاور بخش بين‌الملل معرفي شده بود از اين سمت انصراف داد. صديقي در گفت‌وگويي که با خبرنگار موسيقي ما انجام داد با اعلام اين‌که اين موضوع خبر جديدي نيست و پيشتر آن را با مسئولان درميان گذاشته گفت: «من به دليل فشردگي برنامه‌ها از اين سمت استعفا دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
علي ترابي روز دوشنبه 21 مرداد ماه سال جاري در نشست خبري سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر درباره مديريت بخش بين‌الملل گفته بود: «شاهين فرهت بعد از مذاکراتي که داشت، سرانجام با رامين صديقي به عنوان مشاور بخش بين‌الملل به توافق رسيد.» اما رامين صديقي مي‌گويد: «نشست خبري جشنواره زودتر از جلسه‌اي که قرار بود در آن به شکل جدي با آقايان علي ترابي و شاهين فرهت درباره اين موضوع مذاکره کنيم انجام شد و بعد از قراري که با آنها داشتم، ترجيح دادم از اين همکاري انصراف بدهم چراکه زمان محدود بود و نمي‌توانستم کمک آنچناني در اين فرصت محدود انجام دهم؛ وگرنه هيچ دليل خاصي نداشت.»
رامين صديقي پيش از اين سه دوره به عنوان مسئول بخش بين‌الملل با جشنواره موسيقي فجر (دوره‌هاي 27، 28 و 29‌ام) همکاري کرده و بعد از آن درباره انصرافش از اين جشنواره گفته بود: «علتي که باعث شد با جشنواره همکاري کنم اين بود که آقاي حسن رياحي (دبير جشنواره) و علي ترابي (دبير اجرايي جشنواره) پنج سال قبل به من گفتند جشنواره در اين بخش ضعف دارد و من گفتم طرح دو سه ساله‌اي دارم که مي‌تواند آبروي بخش بين‌الملل جشنواره را در اين بخش حفظ کند. طي اين مدت هم موفق شديم هنرمنداني را به ايران بياوريم که حتي در اروپا نيز خيلي‌ها نمي‌توانند بليت اجراي بعضي از آنها را پيدا کنند. هدف اصلي من هم اين بود که در طول سه سال، بخش بين‌الملل جشنواره را به حد قابل احترامي برسانم و آن را به نفر بعدي منتقل کنم. از اين رو ماموريتي که براي خودم داشتم سال 1392 به پايان رسيد.»
او همچنان علاقه زيادي به حضور در بخش بين‌الملل جشنواره موسيقي فجر ندارد و به «موسيقي ما» مي‌گويد: «من چون علاقه زيادي به آقاي علي ترابي دارم، به او گفتم اگر کمکي از دستم بربيايد، انجام مي‌دهم اما بعد که با هم صحبت کرديم، ديدم واقعاً نمي‌توانم کمکي به آنها بکنم. بخش بين‌المللِ آن سه دوره را هم به دليل اين‌که آقاي ترابي مسئوليت اجرايي جشنواره را برعهده داشت قبول کردم.»
رامين صديقي با توجه به اوضاع اقتصادي ايران و تأثيرش بر عملکرد بخش بين‌الملل جشنواره موسيقي فجر مي‌گويد: «قطعاً در شرايط اقتصادي فعلي برايشان دشوار خواهد بود که بتوانند کار خيلي عجيبي انجام دهند. طبيعتاً بخش داخلي هم تحت تأثير شرايط اقتصادي قرار مي‌گيرد ولي بخش بين‌الملل تأثير بيشتري خواهد گرفت. با افت شديد ارزش ريال، طبعاً هر آنچه که قرار باشد به شکل اَرزي انجام شود، به مشکل خواهد خورد و قاعدتاً نه تنها جشنواره موسيقي فجر، بلکه جشنواره تئاتر هم همين اتفاق برايش خواهد افتاد. در واقع هر رويداد بين‌المللي که قرار است در ايران اتفاق بيفتد و هزينه غير ريالي داشته باشد، بايد با مماشات و سختي پيش برود.»
در دوره‌هاي پيشين جشنواره، اصولاً به‌جز نصرت فاتح علي‌خان و يکي‌دو هنرمند ديگر، شاهد حضور هنرمندان شاخص جهاني در جشنواره فجر نبوده‌ايم و رامين صديقي با حضور در سه دوره از اين جشنواره، باعث حضور هنرمنداني همچون انور براهم، گارسيا فونس و اشتفان ميکوس در ايران شد. البته سال گذشته نيز شاهد حضور چهره‌هاي مطرحي همچون مانو کچه، ارکان اوئور و شهيد پرويزخان بوديم اما فقط آوردن نام‌هاي مطرح کفايت نمي‌کند و به اعتقاد برخي، خروجي آن جشنواره به اندازه اسامي که در آن شرکت کرده بودند، بزرگ نبود. حالا همان‌طور که علي ترابي هم اشاره کرده بود، جشنواره امسال کارش ديرتر از دوره‌هاي مشابه شروع شده و بايد ديد با اين اتفاق تکليف بخش بين‌الملل جشنواره موسيقي فجر چه خواهد شد.
سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر با حضور شاهين فرهت (دبير هنري جشنواره)، علي ترابي (رئيس سي و چهارمين جشنواره موسيقي فجر) و شهرام صارمي (دبير اجرايي جشنواره) از تاريخ 24 تا 30 بهمن 1397 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: اما برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.
دکتر رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به 10 میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت 10 میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.
دکتر رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.
دکتر رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.
رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس