Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:02:41 GMT

هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان در گرگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۳۷۱۰

هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان در گرگان برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان، گفت: سال گذشته مرگ ۴۳۰ کودک زیر ۵ سال در استان گلستان به ثبت رسید. ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان اظهارداشت: این کنگره سالانه در کشور برگزار می‌شود و هجدهمین دوره آن به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کنگره قرار است آخرین یافته‌های پزشکی درباره بیماری‌های اعصاب کودکان در قالب 22 مقاله‌، 10 پنل‌، 7 پوستر و 4 کارگاه ارائه شود.

فاضل اظهارداشت: در مدت 3 روز از برگزاری این کنگره، استان گلستان میزبان اساتید مختلفی است که به تبادل نظر در خصوص مباحث علمی و روش‌های درمانی نوین می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: امروزه یکی از بیماری‌هایی که گریبانگیر اطفال بوده، بیماری‌های نورولوژیک و اعصاب است.

وی گفت:  مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، سوانح و البته بیماری‌های اعصاب از علل شایع مرگ و میر در کودکان به شمار می‌رود.

فاضل با بیان اینکه مرگ کودک یکی از شاخص‌های بهداشت جهانی است، افزود: سال گذشته مرگ 430 کودک زیر 5 سال در استان گلستان به ثبت رسید که بخشی به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی و بخشی هم بر اثر سوانح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین عامل مرگ و میر کودکان بیماری اعصاب از یک تشنج ساده تا بیماری‌های دیگری مانند فلج اطفال و سی‌پی و غیره است که برگزاری این کنگره کمک می‌کند تا در مورد روش‌های درمانی جدید برای این نوع بیماری‌ها تبادل نظر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: برای ارتقا بهداشت برنامه تکامل کودکان را برای 39 هزار کودک اجرایی کردیم که با ارائه پرسشنامه‌هایی به ارزیابی سلامت کودکان پرداختیم. همچنین درسال گذشته 43 هزار تولد  و 11 فوت نوزاد داشته‌ایم که 430 هزار خدمت را به مادران ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد

به گزارش صدای ایران از دیجیتاتو،روز گذشته، دومین دوره از جشنواره سالانه فیلم هوش مصنوعی توسط شرکت Runway در لس آنجلس برگزار شد. جمعیتی متشکل از صد‌ها فیلم‌ساز، هنرمند، سرمایه‌گذار و حداقل یک بازیگر سرشناس در این جشنواره حضور داشتند تا علاوه بر تماشای ۱۰ فینالیست انتخاب‌شده توسط داوران، درباره هوش مصنوعی با یکدیگر صحبت کنند.

شرکت Runway، در سال ۲۰۲۳ جشنواره فیلم هوش‌مصنوعی خود را برگزار کرد که در آن حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه ساخته‌شده با این فناوری حضور داشتند. امسال نیز این جشنواره برگزار‌شده و بیش از ۳۰۰۰ فیلم کوتاه هوش‌مصنوعی در آن حضور داشتند. مانند سال گذشته، امسال نیز هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی بحث‌های این جشنواره بوده که در طول چند سال گذشته، باعث اعتصاب‌های سراسر هالیوود شده است و این‌بار، فیلمسازان درباره قابلیت‌های این فناوری و همچنین استقبال دیگران از آن صحبت کردند.



«پل تریلو»، فیلمساز هوش مصنوعی که در این جشنواره حضور داشت، می‌گوید:

«واقعیت این است که در میان همتایان من، افراد بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما دوست ندارند به آن اعتراف کنند. من حتی افرادی را دیده‌ام که وانمود می‌کنند ضد هوش مصنوعی هستند و از میدجرنی یا ChatGPT استفاده می‌کنند.»

«جوئل کوواهارا»، انیماتور برنده جایزه امی نیز در این جشنواره حضور داشت و می‌گوید که هر زمان در اینستاگرام درباره هوش‌مصنوعی پست جدیدی منتشر می‌کند، با رگباری از ایموجی‌های ناپسند روبه‌رو می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی برای فیلمسازان

«دانا هریس-بریدسون»، سردبیر نشریه IndieWire، در ادامه از اعضای هیئت‌مدیره جشنواره سؤال کرد که به عقیده آنها، هوش‌مصنوعی برای یک فیلمساز چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که بدون آن قادر به انجامش نیستند. اکثر پاسخ‌های ارائه‌شده به فرایند ساخت فیلم‌ها مربوط می‌شود. به‌عنوان مثال، آنها بیان کردند که با هوش مصنوعی، می‌توانند دائماً ایده‌های جدیدی را پیاده‌سازی کنند که بدون آن، انجام این کار به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

تریلو در پاسخ به این سؤال، ضمن اشاره به موزیک ویدیویی از گروه Washed Out که کاملاً با هوش مصنوعی Sora متعلق به OpenAI ساخته شده است، گفت که ترجیح می‌دهد «به چیز‌های عجیب‌و‌غریب متمایل شود.» او استدلال کرد که پروژه‌هایی که تلاش می‌کنند بیش از اندازه به واقعیت نزدیک شوند، بسیار خسته‌کننده هستند و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهد چیز‌هایی را پیدا کند شبیه به هیچ‌چیز دیگری نیستند.

در جریان این جشنواره، همچنین ۱۰ فیلم کوتاه فینالیست ساخته‌شده با هوش مصنوعی نیز به نمایش درآمدند. برنده اصلی با عنوان «Get Me Out»، یک فیلم لایو اکشن است که داستان مردی را روایت می‌کند که در حال مبارزه با شیاطین درونی خود است.

در نهایت، کوواهارا از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری یاد کرده که افراد با استعداد می‌توانند از آن استفاده کنند: «فکر می‌کنم ناآرامی و ترس زیادی [درباره هوش مصنوعی]وجود دارد و این یکی از دلایلی بوده که می‌خواستم از این ابزار استفاده کنم.»

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • طرح جهادی به صرف لبخند در گرگان برگزار شد
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد