Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@16:41:26 GMT

نوشیدن روزانه شیر موجب افزایش قد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۳۸۲۷

نوشیدن روزانه شیر موجب افزایش قد می‌شود

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   این حقیقت مسلم است که نوشیدن شیر برای کودکان ضروری است. حال نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد نوشیدن منظم شیر در دوره کودکی رابطه مستقیمی با افزایش قد در نوجوانی دارد.

 

محققان با بررسی بیش از ۷۰۰ کودک از زمان تولد و بررسی قد و رژیم غذایی شان از سن ۲ تا ۱۷ سالگی دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۹ سانتی متر در سن ۱۷ سالگی می شود.

 

همچنین مشخص شد نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها نظیر آبمیوه و نوشابه های حاوی مواد قندی به اندازه یک لیوان شیر بر قد تاثیر نداشتند.محققان همچنین دریافتند نوشیدن منظم شیر در طول سال های رشد رابطه مستقیمی با قد بلندتر در سال های نوجوانی دارد و عدم نوشیدن شیر یا نوشیدن شیرهای غیرلبنی نظیر شیر بادام یا سویا با قد کوتاه تر مرتبط است.

 

طبق دستورالعمل رژیم غذایی ۲۰۲۰-۲۰۱۵، کودکان ۲ تا ۳ سال باید روزانه دو فنجان شیر یا محصولات لبنی مصرف کنند، کودکان ۴ تا ۸ سال باید روزانه دو و نیم فنجان شیر و کودکان ۹ تا ۱۸ سال باید روزانه سه فنجان شیر در روز مصرف کنند.

 

مصرف شیر علاوه بر افزایش قد، نقش مهمی در تضمین میزان کافی کلسیم برای داشتن استخوانهای قوی و دندان های سالم دارد. شیر همچنین حاوی چربی امگا۳ طبیعی است که به حفظ رشد مغز، کلسیم و ویتامین D در بدن کودک کمک می کند.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: افزایش قد گوناگون جام نیوز شیر رژیم غذایی نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ (فیلم)
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت