Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم،‌ مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی آشنانی و مداحی حاج احمد نیکبختیان، در دهه اول ماه محرم در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می شود.
 
این مراسم نیم ساعت قبل از اذان مغرب با تلاوت قرآن، قرائت ادعیه، بیان احکام، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می شود و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدی آشنانی سخنرانی کرده و حاج احمد نیکبختیان، مداح اهل بیت(ع) نیز به نوحه سرائی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در بلژیک نیز مراسم عزاداری شبهای محرم، در بنیاد اهل بیت (علیهم السلام) بلژیک با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمود منتظری برگزار می شود.
 
این مراسم که با حضور شماری از مسلمانان بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار می شود، با برپایی نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمود منتظری، امام جماعت بنیاد اهل بیت (ع) آغاز می شود و پس از سخنرانی دینی و عزاداری،‌ حاضران میهمان سفره شام اهل بیت (ع) هستند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل سال نو در اماکن تاریخی برگزار نمی‌شود

رضا سامه (مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی) درخصوص برگزاری مراسم سال نو در اماکن تاریخی و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی گفت: امسال تنها در تخت جمشید و حافظیه به طور رسمی مراسم تحویل سال برگزار خواهد شد. البته ممکن است اوقاف در مساجد و امامزاده‌هایی که در بافت‌های تاریخی قرار دارند نیز برنامه تحویل سال داشته باشد اما متولی میراث‌فرهنگی نیست.

او ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، به دلیل آنکه ساعت تحویل سال ۱۴۰۳ به قول معروف بد موقعی (ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین) است از این رو به جمع‌بندی درخصوص برگزاری مراسم تحویل سال در پایگاه‌های میراث نرسیدیم چراکه ممکن است مراجعه مردمی در آن ساعت مورد استقبال قرار نگیرید. دو مجموعه تخت جمشید و حافظیه نیز به صورت ویژه و با تاکیدات معاونت میراث فرهنگی به منظور پاسداشت آیین نوروز و ثبت جهانی آن برگزار خواهد شد. البته ممکن است برخی از اماکن تاریخی با مجوز شورای تامین درصدد برگزاری مراسم تحویل سال برآیند که در نهایت تصمیم نهایی نیز با رای و نظر مدیرکل استان انجام خواهد گرفت. اما در کل برنامه رسمی برای برگزاری مراسم تحویل سال در اماکن و پایگاه‌های میراثی نداریم.

محمد ثابت اقلیدی (مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس) نیز چندی پیش در جمع خبرنگاران در شیراز از برگزاری مراسم تحویل سال در تخت جمشید و حافظیه خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳ مراسم تحویل سال با محوریت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است. درهای دو مجموعه فرهنگی مذکور از ساعت ۵:۳۰ دقیقه به روی گردشگران و بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. اجرای بخشی از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی نیز در محوطه بیرونی مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

اجرای مراسم نوروز در ۶۹ پایگاه

سامه همچنین درخصوص برگزاری مراسم نوروز در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور گفت: در ۶۹ پایگاه برنامه‌های نوروزی برگزار خواهد شد. اعتبارات برآورد و ابلاغ شده است. برنامه ریزی انجام شده که علاوه بر برنامه‌های نوروزی، شاهنامه خوانی و سایر مراسم فرهنگی و آیینی و مذهبی برگزار شود. بیستون، هگمتانه، اورامانات، تخت جمشید، پاسارگاد، سازه‌های آبی شوشتر، بسطام، الموت، تعدادی از کارونسراها مانند تی تی، باغ‌های ایرانی، بیشاپور و تمام پایگاه‌های میراث ملی در نوروز برنامه‌های ویژه خواهند داشت.

فعالیت موزه‌ها

موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز امسال، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند. ساعات کاری در روزهای پنجشنبه و جمعه بر اساس وضعیت اقلیم و به تشخیص مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان می‌تواند تا ساعت ۲۰ افزایش پیدا کند. بنابراین لازم است گردشگران نوروزی برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن در فضای مجازی مراجعه کنند.

در «شب‌های قدر» ساعت بازدید اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی از ۹ صبح تا ۱۷ است. فردای شب قدر ساعت فعالیت موزه‌ها از ۱۰ صبح خواهد بود. تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز ۱۳ فروردین – همزمان با روز طبیعت و سالگرد شهادت حضرت علی (علیه‌السلام) – تعطیل هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تحویل سال در آستان مبارک هفت امامزاده و بقعه متبرکه
  • برگزاری نوروزگاه در حمام شیخ سلماس
  • فرازی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی
  • برگزاری محفل انس با قرآن در تبریز
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار در اهواز
  • تحویل سال نو در جوار یادمان‌های شهدای گمنام
  • برگزاری مراسم نوروز با حضور نماینده افغانستان
  • تحویل سال نو در اماکن تاریخی برگزار نمی‌شود