Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، حجت الاسلام محراب ارکاک الهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که همه روزه صبح با قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی برگزار می گردد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) افزود: امام رضا(ع) در توصیه ای که به ریان بن شبیب فرمودند: ای فرزند شبیب امروز روز اول محرم است در چنین روزی خداوند دعای حضرت زکریا را مستجاب کرد و با اینکه همسرش نازا شده بود خداوند به وی فرزندی هدیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یابن شبیب، ماه محرم قبل از اسلام در بین اعراب جاهلی هم محترم شمرده می شد «یحرمون فیه الظلم و القتال» ظلم و جنگ در این ماه حرام شمرده می شد امام بنی امیه حتی حرمت این ماه را هم نگه نداشتند و فرزند رسول خدا را با لب عطشان و غریبانه کشتند. ای فرزند شبیب اگر قصد گریه برای چیزی داری پس برای حسین (ع) گریه کن، «فانه ذبح کما یذبح الکبش؛ زیرا او را طوری ذبح کردند که قربانی ها را ذبح می کنند.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در ادامه بیان داشت: این توصیه امام است برای گریه بر جد مظلومش، حال امام حسین (ع) پنج ویژگی دارد که در الم شگفت انگیز است؛ 1. تکلم قبل از تولد و بعد از شهادت 2. مشتق بودن اسم امام از اسماء الله 3. تبرک جسن ملائکه به قنداقه آن حضرت 4. ویژه بودن مربیان حضرت 5. فدا شدن ابراهیم فرزند پیامبر(ص) برای امام حسین(ع)

حجت الاسلام محراب ارکاک الهی گفتند: البته فضیلت های بیشتری وجود دارد مثل تمسک انبیاء به امام حسین (ع) که در جلسه ای دیگر به آنها می پردازیم و از خداوند منان خواستاریم که ما را از عزاداران سید و سالار شهیدان قرار دهد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: بوشهر دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)