Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:40:15 GMT

روستاهای خلیل آباد مهاجر پذیر شده اند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۴۸۶۹

روستاهای خلیل آباد مهاجر پذیر شده اند

فرماندار خلیل آباد از مهاجر پذیر بودن بسیاری از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: شغل مردم منطقه کشاورزی است و اکنون در فصل برداشت محصول انگور و کشمش، مهاجرت از روستاها به شهر بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با اعلام اینکه شغل مردم منطقه کشاورزی است و اکنون در فصل برداشت محصول انگور و کشمش، مهاجرت از روستاها به شهر بسیار کم است، اظهار کرد: اکثر روستاهای شهرستان پرجمعیت هستند و در بسیاری از فصل های سال مهاجرت پذیری روستاها را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بسیاری از ۲۴ روستای شهرستان شاهد مهاجرت معکوس روستائیان هستیم، گفت: از جمعیت ۵۱ هزار و ۷۰۱ نفری شهرستان، ۶۵ درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

فرماندار خلیل آباد از بهره مندی هفت روستای خلیل آباد از نعمت گاز تا پایان سال ۹۷ خبر داد و افزود: گازرسانی به باقی روستاها در فاز دوم این طرح انجام می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته روستاهای منطقه کویری شهرستان با کمبود، افت و قطع آب شرب مواجه هستند، بیان کرد: با توجه به اولویت آب‌رسانی به روستاها عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی علی آباد با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز و در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مجتمع آب‌رسانی به ۱۴ روستا صورت گرفت؛ بیان کرد: با اجرای این پروژه کمترین تنش آبی را در منطقه خواهیم داشت.

شاکری به وضعیت مقاوم سازی منازل روستایی اشاره و ابراز کرد: با توجه به قرار گرفتن منطقه بر روی گسل درونه، جمعیت ۶۵ درصدی روستایی شهرستان به دلیل غیر مقاوم بودن منازل در معرض تهدید هستند.

وی عدم استحکام بنا و بافت قدیمی روستایی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در برابر تهدیدها عنوان و بیان کرد: با توجه به عنایت ویژه دولت به روستاها تسهیلات خوبی برای مقاوم سازی در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت تمام توان خود را برای توسعه روستاها به خصوص در حوزه اشتغال به کار گرفته است، عنوان کرد: سهم ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شهرستان از تسهیلات توسعه روستای امسال توزیع شده که نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر به توسعه متوازن روستاها و نگاه عادلانه به توزیع اعتبارات است.

وی خدمات دولت در ۵ سال گذشته را چشمگیر دانست و اظهار کرد: بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در ۵ ساله دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف به شهرستان تزریق شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد