Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر ایران که در کابل بسر می برد گفت که کشورش نیازمند استفاده از توانمندی و تجارب ایران در حوزه درمان، توانبخشی و نظام های ناظر بر اشتغال است.

فیض الله ذکی در این دیدار که درمحل وزارتخانه کار و رفاه افغانستان انجام شد افزود:کشور به بواسطه جنگ طولانی و تخریب زیرساخت ها نیازمند استفاده از تجربیات ایران برای بهبود شرایط کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت ایران از افغانستان در دوران پس از انقلاب تصریح کرد ایران همواره در بحران های مختلف در کنار ملت افغانستان ایستاده است .

'ذکی' در ادامه خواستار ادامه همکاری ایران در بخش توانبخشی و درمان معلولان شد و تصریح کرد راه اندازی، تجهیز و تامین کادر مجرب مرکز پیامبر اعظم (ص) که توسط ایران در افغانستان ساخته شده می تواند گام مهمی برای تقویت همکاری بین دو کشور باشد.

وی همچنین خواستار کمک ایران برای ساخت اعضای مصنوعی برای معلولان افغانستان شد.

وزیر کار،امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان در ادامه خواستار بهره مندی از تجربیات ایران در زمینه تنظیم مناسبات کارگر و کارفرما و قوانین اشتغال باتوجه به مشترکات فرهنگی بین دو کشور شد.

در این دیدار «علی اصغر پیوندی» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: هدفمند کردن کمک ها و جهت گیری به سمت توانمند سازی از طریق آموزش از مهمترین اولویت ها است.

وی با اشاره به ادامه کمک ایران به پناهجویان و مهاجران افغان در ایران تصریح کرد هلال احمر علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در حوزه آموزش داوطلبان، امداد و نجات در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی،مرحله جدیدی از همکاری میان دو کشور در حوزه کمک های بشر دوستانه شکل می دهد. 

پیوندی کمک های بشر دوستانه،آموزش داوطلبان و کمک های امدادی را از اقدامات جاری جاری و از اصول جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت:حوزه توانبخشی افزون براین امور دنبال بهبود تاب آوری جامعه برابر مشکلاتی مانند معلولیت است.

او به مشکلات افغانستان و روند رو به رشد معلولیت ها به واسطه تداوم درگیری های خونین در این کشور اشاره کرد و افزود: می خواهیم در کنار هم به مردم افغانستان کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه مددکاران هلال احمر هم اکنون در شهرهای زرنج و قندهار افغانستان فعال هستند خاطرنشان کرد فعالیت مددکاران هلال احمر در شهر سرپل به علت مسائل جاری متوقف شده است.

وی راه اندازی بیمارستان و پل کلینیک بنا شده توسط ایران در افغانستان با کاربری توانبخشی را فصل جدیدی در همکاری دو کشور به ویژه برای توانمند سازی معلولان در افغانستان دانست .

پیوندی با اشاره به توافقی که برای بازسازی و راه اندازی بیمارستان پیامبر اعظم (ص)انجام شده تصریح کرد هلال احمرایران امید دارد با همکاری و مساعدت دولت افغانستان در سریعترین زمان ممکن بهره برداری از این مرکز امکانپذیر شود.

وی خواستار کمک وزارت کار ، امور اجتماعی ، شهدا و معلولین افغانستان برای صدور مجوزهای قانونی کار و اقامت نیروهای متخصص برای راه اندازی و فعالیت مرکز درمانی هلال احمر در کابل شد.

در پایان این دیدار هیات ایرانی به اتفاق مقامات افغان از ساختمان متروکه مرکز پلی کلینیک احداثی توسط ایران در کابل دیدن کردند.

به نوشته ایرنا، هیات ایرانی روز گذشته با« عبدالله عبدالله »رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان و « فیروز الدین فیروز» وزیر بهداشت این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان ایران کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • طرح پیش نویس ۵ قطعنامه در زمینه‌ همکاری صلیب سرخ و هلال احمر
  • جذب ۲۴۵ نیرو در هلال‌احمر استان کرمانشاه
  • داوطلب شدن ۲۰ هزار خانوار در تیم‌های یاس / فعالیت ۲۰۰ مرکز توانبخشی در هلال‌احمر
  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم