Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی به فهرستی کوتاه مرکب از سه فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»، «تنگه ابوقریب» و « شماره ۱۷سهیلا» برای بررسی‌های تکمیلی رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیات معرفی فیلم ایرانی در سال جاری نیز به روال معمول، با میزبانی بنیاد سینمایی فارابی، در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، سازماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای این هیات عبارتند از: آتوسا قلمفرسایی (طراح صحنه و لباس) و محمد آلادپوش (فیلمبردار)، امین تارخ (بازیگر)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه نویس)، رامین حیدری فاروقی (مستندساز)، محمد مهدی عسگرپور (کارگردان) و قاسم قلی پور (تهیه کننده) و رائد فریدزاده (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی).

در نخستین جلسه این هیات، ابتدا علیرضا تابش – مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی – ضمن خوشامدگویی، از ادامه این تعامل مطلوب خانه سینما ابراز رضایت کرد و برخی از رویکردهای متفاوت نسبت به اهمیت و سابقه شرکت در این مراسم بزرگ سینمایی را بر شمرد.

وی روند معمول مبنی بر هماهنگی‌های اولیه با فرهنگستان جهت برخورداری از فرصت کافی برای تشکیل کمیته‌ای که اعضای آن در تولید و بهره‌برداری از فیلم‌های اکران شده طی یک سال گذشته ذینفع به حساب نیایند و انجام مکاتباتی با سازمان سینمایی کشور و خانه سینما پس از دریافت اسامی فیلم‌های حائز شرایط و اعضای معرفی شده جهت عضویت و حضور در این هیات را تشریح کرد.

پس از آن، اعضای هیات با بازخوانی مقررات وارد بررسی‌های تخصصی شدند. مقررات فرهنگستان که در سال جاری در شکل بیان مفاد – به ویژه در زمینه نحوه انتخاب فهرست کوتاه و نامزدها– تغییراتی قابل توجه داشته است، احراز شرایط ذیل را برای فیلم‌های حاضر در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ضروری دانسته است:

• تولید در خارج از ایالات متحده با دیالوگ‌هایی اساساً به زبانی غیر انگلیسی.
• امکان معرفی پویانمایی و یا مستند بلند.
• نخستین اکران عمومی در کشور مبداء در فاصله زمانی یک سال گذشته به مدت یک هفته متوالی به قصد منفعت مالی تهیه کننده و صاحب سالن سینما (بنا به مدارکی که می‌بایست به فرهنگستان تحویل شود، این نمایش متوالی می‌بایست در حداقل یک سالن سینمای ثابت اتفاق افتاده باشد).
• برخورداری از شرایط اکران و تبلیغ بر مبنای عرف پذیرفته در صنعت سینما.
• عدم پخش عمومی پیش از آغاز اکران سینمایی به هر صورتی (به جز نمایش‌های غیر انتفاعی فرهنگی).
• ارائه گواهی کشور معرفی کننده مبنی بر حضور اتباع و یا مقیمان کشور معرفی کننده در مقام عوامل خلاق تولید و مولف فیلم.
• عدم ضرورت نمایش عمومی فیلم معرفی شده در ایالات متحده.

در این جلسه پس از بازخوانی مقررات، رائد فریدزاده -در مقام سخنگوی هیات- در مورد پیشرفت کار هیات گفت: «در روند بازخوانی مقررات و بررسی فهرست کلیه فیلم‌های اکران شده و حتی حاضر در نوبت اکران شامل بر ۱۱۰ عنوان و بازبینی برخی از عناوین مورد بررسی، هیات به فهرست کوتاه سه فیلم جهت انتخاب گزینه نهایی رسید:

«بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند، «تنگه ابو قریب» ساخته بهرام توکلی و « شماره ۱۷سهیلا» ساخته محمود غفاری.

بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی این هیات، اخبار تکمیلی در خصوص معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی را متعاقبا اعلام خواهند کرد.

پایان پیام/52

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل مجلس خبرگزاری شبستان سوریه ارزانی سینما آیت الله مکارم شیرازی حوزه علمیه سپاه جشنواره اسکار نماینده ایران در اسکار تنگه ابوقریب فیلم ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، توانمندی های صادراتی فناوران فعال در شرکت های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داده است.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازارهای بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

آی‌هیت نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدید کنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه‌ به منظور گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی و …بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاوردهای دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قراردادهای تجاری با ایران اعلام کرد.

رییس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی اظهار کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت ‌داشته باشیم.

کد خبر 6091093 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد