Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@06:40:30 GMT

برگزاری جلسه ای با موضوع برکناری نخست وزیر بریتانیا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۶۰۶۶

برگزاری جلسه ای با موضوع برکناری نخست وزیر بریتانیا

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، حدود ۵۰ نماینده عضو "گروه تحقیق اروپایی" که مخالف طرح نخست وزیر برای خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا هستند، در آن جلسه آشکارا درباره "تغییر و دستکاری در قوانین انتخاب رهبر حزب" صحبت کرده‌اند.

 

این گروه از نمایندگان که به عنوان مخالفان اتحادیه اروپا شناخته‌می شوند، سه‌شنبه شب (۱۱ سپتامبر) تشکیل جلسه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گروه تحقیق اروپایی طرح خانم می برای ماندن بریتانیا در یک منطقه آزاد تجاری با اروپا را محکوم کرده، اما خود به دلیل ناکامی در ارائه طرحی جایگزین مورد انتقاد قرار گرفته‌ است.

 

این گروه قرار است راه حلی را برای مشکل چگونگی رفت و آمد و انتقال کالا در مرز ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه ارائه دهد.

 

تعدادی از حاضران در جلسه سه‌شنبه نامه‌های عدم اعتماد خود به نخست وزیر را تحویل مسئولان حزب داده‌اند.

 

بر اساس آیین‌نامه حزب محافظه‌کار بریتانیا اگر ۱۵ درصد از نمایندگان - در حال حاضر ۴۸ نفر از ۳۱۵ نماینده محافظه‌کار - موضوع عدم اعتماد به نخست وزیر را مطرح کنند، باید انتخابات رهبری حزب برگزار شود.

 

در جلسه روز سه‌شنبه گروه تحقیق اروپایی، اعضای ارشد و بانفوذ مخالف اتحادیه اروپا حضور نداشته‌اند.

 

در این جلسه جملاتی شبیه "او (ترزا می) فاجعه است" و "هر که را که می‌شناسم می‌گوید او باید برود" مطرح شده است.

 

به گزارش بی بی سی،  با وجود این مخالفت‌ها بعید است گروه تحقیق اروپایی تا زمانی که نامزدی با شانس پیروزی داشته باشد، رهبری ترزا می را به چالش بکشد.

 

شکاف در حزب محافظه‌کار بریتانیا هفته گذشته با مقاله انتقادی بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق بریتانیا عمیق‌تر شد. او در آن مقاله طرح نخست وزیر برای خروج از بریتانیا را به "بستن کمربند انتحاری" تشبیه کرد.

 

مخالفان این طرح می‌گویند که پذیرش یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا به معنای تن دادن بریتانیا به قواعد و مقررات گمرکی اتحادیه حتی بعد از خروج از آن است.

 

پیش از این، هم حزبی های ترزا می به او هشدار داده بودند که اگر مذاکرات با اتحادیه اروپا در نهایت به حفظ ارتباط گسترده بریتانیا با این اتحادیه بینجامد، شورشی بزرگ در حزب محافظه کار در انتظارش خواهد بود.

 

استیون بکر، وزیر پیشین برگزیت می گوید که اگر ترزا می بخواهد طرح موسوم به «توافق چکرز» را برای خروج از اتحادیه اروپا پیگیری کند دست کم ۸۰ نماینده محافظه کار پارلمان علیه نخست وزیر «شورش» خواهند کرد.

 

استیون بکر پیش از این به دلیل مخالفت با پیشنهادات ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود استعفا داده است.

 

او که با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتگو می کرد، افزود که بریتانیا باید به دنبال توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا باشد که در ماه مارس از سوی دونالد توسک، رئیس شورای اروپا پیشنهاد شده است.

 

عکس/ استیون بکر

 

بکر افزوده است اگر نخست وزیر به دنبال آن است که برای تصویب این طرح روی رای اپوزیسیون در پارلمان تکیه کند «در آن صورت حزب محافظه کار دچار اختلاف هولناکی خواهد شد.»

 

به گزارش یورونیوز، استیون بکر از جمله سیاستمداران حامی برگزیت در بریتانیاست که معتقد است طرح ترزا می به اندازه کافی جامع و قاطع نیست.

 

در حالی که ۲۰۰ روز به خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا و ۶ هفته تا نشست برگزیت در ماه اکتبر باقی مانده است، ترزا می نخست وزیر بریتانیا باید راهی برای آرام کردن مخالفانش پیدا کند، راهی که احتمالا با تغییر معنادار طرحش برای خروج از اتحادیه اروپا مرتبط است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت اتحادیه اروپا جام نیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه