Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: طرح ملی وزارت علوم کشور, با نام طرح مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی در همه دانشگاه‌های کشور اجرا خواهد شد. ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, علی نجفی‌نژاد عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: هر دانشگاه با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود باید این طرح را بوم سازی کند و هدف بزرگ آن اشتغال جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ پژوهشی در دانشگاه‌ها, اگر در راستای حل مشکلات و مسائل جامعه نباشد, انجام نشود و دانشگاه باید با حضور و حل مشکلات منطقه خود بتواند فعالیت های دانشگاه را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: بدون اتکا و برنامه‌ریزی, پشتکار و پشتوانه نیروی انسانی دانشگاه فعالیت انجام نخواهد شد و اساتید و هیئت امنا دانشگاه‌ها در یک مجموعه همگرا می‌توانند با قدرت در جهت پشبرد و توسعه کمی و کیفی دانشگاه قدم بردارند.

وی یادآور شد: هرچه قدرت مشارکت و همفکری اعضای حاضر در سازمان بیشتر باشد, موفقیت نزدیک‌تر و بهتر خواهد بود و مشارکت همه افراد در جهت حل مشکلات جامعه باید اتفاق بیافتد.

وی گفت: دانشگاه یکی از مهم‌ترین ارکان یک نظام و جامعه است که نقش موثری در رشد و پیشرفت کشور دارد و کشوری که توسعه یافته قطعا ریشه‌هایی در آموزش عالی  و نظام آموزشی آن نهفته است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان اظهار کرد: مدیریت در دانشگاه‌ها بسیار پیچیده و چند بعدی است و دانشگاه‌ها در درجه نخست مرکز آموزش فرهنگی بوده و وظیفه اصلی آنها تعلیم و تربیت که پیچیده ترین کارها است, عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: رویکرد جدید دانشگاه ها در چند سال اخیر و این دولت, رویکرد کارآفرینی و تبدیل دانشگاه کارآفرین و نسل سوم است و صرفا  تولید مقاله, گزارشات و تربیت نیروی انسانی معنا ندارد.

نجفی نژاد اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه‌ها تحویل فارغ التحصیلان کار آفرین به جامعه و ارائه راهکارهایی برای تبدیل علم و دانش به ثروت است, اگر دانشگاه هدفمند و به درستی برنامه ریزی کند ,می تواند یافته های علمی خود را به ثروت تبدیل کرده و اشتغال ایجاد کند و وابستگی خود را به نظام مالی کاهش دهد.

اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان اولویت و دغدغه مدیریت دانشگاه گنبدکاووس است

ابوالفضل طهماسبی سرپرست جدید دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: محصول نهایی دانشگاه, تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین و جذب راحت آنها در بازار کار است.

وی افزود: شفاف‌سازی, رعایت اعتدال و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه از جمله اهداف و سیاست جدید دانشگاه گنبدکاووس است.

حسین گلچینی رئیس سابق دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: 3 طرح دانش بنیان با همکاری معاونت علوم و فناوری ریاست جمهوری با اعتبار 470 میلیون تومان در دانشگاه گنبدکاووس اجرا شد و اکنون 5 طرح دیگر با همکاری معاونت علم و فناوری رئیس جمهور در حال اقدام است.

وی افزود: براساس طرح آمایش آموزش عالی کشور, باید دانشگاه‌ها با محوریت نیازمحوری و کارآفرینی فعالیت خود را ادامه دهند.

رئیس سابق دانشگاه گنبدکاووس تصریح کرد: از سال 93 ,سیستم جامع نرم‌افزاری دانشگاه خریداری و نصب شده و تاکنون 95 درصد حوزه‌های مختلف دانشگاه از این سیستم بهره‌مند هستند.

در این مراسم از زحمات حسین گلچینی قدردانی و ابوالفضل طهماسبی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه گنبدکاووس معرفی شد.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است

ایسنا/لرستان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کشور گفت: رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است.

داریوش جاوید امروز (۱۹ اردیبهشت‌ ماه) در نشست تخصصی معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور که در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست تخصصی معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور هم‌افزایی برای کسب تجربه‌های موفق واحدهای دانشگاهی است.

وی بیان کرد: نمایشگاه توانمندی صنایع بروجرد باعث می‌شود دانشجویان با صنایع شهر خود آشنا شوند و برای ایجاد اشتغال در صنایع اقدام کنند.

محمدرضا معظمی گودرزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در این مراسم، گفت: این نشست با حضور ۲۰۰ نفر از معاونان و سه کارگروه تخصصی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: معاونان توسعه دانشگاه آزاد کشور از اماکن دانشگاه آزاد بروجرد مانند دانشکده دندانپزشکی، مرکز بیماران خاص، مدارس سما و نمایشگاه صدرا که توانمندی‌های صنایع بروجرد را به‌نمایش گذاشته شده بود، دیدن می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: از خانواده شهید سید عباس صالحی که از دانشجویان دانشگاه آزاد بود، تجلیل و دانشنامه شهید در رشته حقوق به خانواده او تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • وزیر علوم: دانشگاه‌های کم‌دانشجو ادغام می‌شوند
  • معدن بعد از نفت دومین زمینه ثروت آفرینی برای کشور است
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است