Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی، اقتصادی به ترکمنستان سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات ابن کشور عصر امروز به همراه هیئت همراه با وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مقامات دو کشور در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط راهبردی دوکشور خواستار تعمیق و تسریع در روابط دو کشور در زمینه های محتلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر راهبرد اصلی سیاست خارجی ایران در توسعه روابط باهمسایگان خود گفت:ایران و ترکمنستان دارای رابطه ای دیرینه و تاریخی و پیوند فرهنگی عمیقی با یکدیگر هستند و با توجه به هدف راهبردی ایران در تعمیق روابط باهمسایگان خود در توسعه روابط دوجانبه در تمامی حوزه ها با ترکمنستان اعلام آمادگی می کنیم.

محمود واعظی با اشاره به زمینه های مشترک همکاریهای دوکشور افزود :مناسبات متنوع و گوناگون اقتصادی و تجاری دو‌کشور در مرحله خوبی قرار دارد و تهران و عشق آباد می توانند با همکاری های مشترک میزان مبادلات و روابط تجاری خود را افزایش بدهند
رییس دفتر رییس جمهور با اعلام آمادگی ایران برای عملیاتی کردن تمامی توافقات انجام شده گفت:تهران هیچگونه محدودیتی در همکار های دوجانبه در حوزه های مختلف نظیر انرژی ،همکاری های گمرکی ،خدمات فنی و مهندسی،حمل ونقل و ترانزیت ،همکاری های دریایی در حوزه دریاچه خزر و روابط تجاری با عشق آباد ندارد.

واعظی بابرشمردن مزیتهای اقتصادی ایران و ترکمنستان به عنوان دو همسایه دارای منافع مشترک منطقه ای افزود:مرز مشترک و اشتراک فرهنگی دوکشور یک مزیت منحصر به فرد برای رونق روابط تجاری و گردشگری دو‌کشور است و ما خواستار رفع موانع و گسترش روابط تجاری و گردشگری دو کشور هستیم.

رشید مردف وزیر امور خارچه ترکمنستان نیز با ابراز خرسندی از سفر دکتر واعظی به عشق آباد و مذاکره مقامات دو‌کشور گفت:تهران و عشق آباد روابطی قدیمی و تاریخی دارند و اشتراک فرهنگی دو ملت انگیزه ای قوی برای توسعه همه جانبه روابط دو‌کشور است.
وزیر خارجه ترکمنستان با برشمردن همکاری های ایران و ترکمنستان افزود : از ابتدای استقلال و تاسیس جمهوری ترکمنستان ،ایران همواره در کنار مردم و دولت ترکمنستان بوده است و ایران جایگاه ویژه ای در حوزه سیاست خارجی ما دارد.

رشید مردف با اشاره به حضور مقامات مختلف در هیاتهای دو کشور گفت: مقامات مسول حاضر در این مذاکرات از سوی دو‌کشور نشان از اراده ایران و ترکمنستان برای تسریع در عملیاتی کردن توافقات و در حوزه های مختلف دارند.
وی با تاکید بر زمینه های مشترک همکار های دوکشور افزود:ایران می تواند نیازمندیهای مختلف ترکمنستان در حوزه های گوناگون حمل و نقل دریایی،هوایی و ریلی ،روابط تجاری ،خدمات فنی و مهندسی را مرتفع کند.

وزیر خارجه ترکمنستان با اشاره به اراده سیاسی دو کشور در همکارهای منطقه ای و دوجانبه گفت:عشق آباد هیچ‌مانعی در راه توسعه و گسترش روابط دو‌جانبه و منطقه ای با تهران ندارد و معتقدیم دوکشور همسایه ایران و ترکمنستان منافع مشترک بی شماری دارند که این منافع ایجاب میکند دو‌کشور تمامی موانع موجود را مرتفع و روابط خود را گسترش بدهند.

 

۱۷۲۹

 

کلید واژه‌ها : محمود واعظی - ترکمنستان - دولت -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی ترکمنستان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری