Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، «جوزف ووتل»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز چهارشنبه در نشست فرماندهان نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه اردن، مصر و آمریکا که در کویت برگزار شد، شرکت کرد.

ووتل در این سخنرانی مدعی شد که «دو تهدید امنیتی مستمر در منطقه وجود دارد؛ فعالیت‌های ایران که ثبات (منطقه) را بر هم می‌زند و سازمان‌های افراطی‌ خشونت‌طلب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، ووتل سپس کشورهای عربی را به کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد وحدت برای مقابله با آنچه تهدیدات ایران و گروه‌های افراطی در منطقه خواند، دعوت کرد.

وی افزود که «ضروری است همه توان خود را برای تأمین منافع امنیت ملی مشترک تقویت کنیم.»

نشست روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری به اضافه مصر، اردن و فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا صبح امروز چهارشنبه با هدف بررسی راهکارهای تقویت همکاری نظامی و دفاع مشترک، در کویت آغاز شد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که روز دوشنبه نیز روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عربی نشستی را برگزار کردند و قطر نیز برای نخستین بار از زمان بروز بحران در روابط این کشور با چهار کشور عربی(عربستان، مصر، بحرین و امارات) در این نشست مشارکت دارد.

امروز همچنین روزنامه‌های کویت به برگزاری این نشست پرداخته و روزنامه «الرأی» نوشت که آیا کویت شاهد اعلام موجودیت «ناتوی عربی» خواهد بود؟

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی