Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اداره کل میراث فرهنگی،­، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراهیم کریمی، اظهار کرد: با توجه به تلاش این بانوی هنرمند گلستانی درعرصه هنر سیاه دوزی و خلق آثار بدیع و ماندگار،­ ام ایمن دهقان معروف به ایمن باجی به عنوان نخستین زن ایرانی در فهرست میراث ناملموس به ثبت ملی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به دستور فرهاد نظری مدیر کل ثبت اثار کشور مبنی بررسیدگی به پرونده های ناملموس، ۱۰ اثر استان گلستان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه یکی از این ۱۰ اثر «ام ایمن دهقان» معروف به «ایمن باجی» بود، افزود: این بانو به عنوان اولین بانوی حامل میراث ناملموس کشور، در فهرست حاملان میراث ناملموس ثبت شد.

کریمی اضافه کرد: ایمن باجی زحمات زیادی در معرفی و آموزش سیاه دوزی، لباس سنتی مردم شاهکوه داشته است بر همین اساس با دفاع کارشناسان دفتر ثبت استان در جلسه شورای عالی ثبت کشور، ایمن باجی در فهرست میراث ناملموس به ثبت ملی رسید.

وی در پایان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی،­، صنایع دستی و گردشگری گلستان در راستای ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و میراث معنوی، ناملموس این استان و معرفی هر چه بهتر این آثار، از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

کد خبر 4401766

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم کریمی اداره کل میراث فرهنگی گلستان گلستان مردم علیه احتکار کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سلاح مرگبار یک مار ایرانی برای شکار پرنده (فیلم) لحظه شکار کردن افعی شاخدار یا دم عنکبوتی، این مخوف‌ترین مار ایرانی را ببینید (فیلم) افعی دم عنکبوتی گونه ای نادر که فقط در ایران یافت می شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر