Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@05:00:08 GMT

ادعای سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۷۷۹۶

ادعای سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در سوریه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، یک مقام سازمان ملل در مصاحبه با رویترز مدعی شد، شمار حملات شیمیایی که کمیسیون تحقیقات سوریه از سال ۲۰۱۳ مستند کرده است، به ۳۹ مورد می‌رسد که از این بین ۳۳ مورد به دولت سوریه نسبت داده می‌شود. مسببان ۶ حمله دیگر هنوز شناسایی یا اعلام نشده‌اند.

کمیسیون تحقیقات سوریه متشکل از بازرسان سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی است که دمشق و روسیه پس از مدتی از آغاز بکار آنها اعلام کردند، گزارشات این کمیسیون را نخواهند پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان سازمان ملل متهم هستند که تحت فشار آمریکا قرار دارند و در تهیه گزارش خود به منابع دست اول استناد ندارند و تنها از شهادات مخالفان سوری بهره می‌برند.

بازرسان در تازه‌ترین گزارش خود تاکید کردند، استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح طبق کنوانسیون تسلیحات شیمیایی سازمان ملل و تحت قانون عرفی بین المللی بشردوستانه ممنوع است.

در ادامه ادعاهای این گزارش با اشاره به حوادث ۲۲ ژانویه و اول فوریه در منطقه‌ای مسکونی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق آمده است: نیروهای دولتی سوریه برای پس گرفتن غوطه شرقی در ماه آوریل، حملات متعددی به مناطق پرجمعیت و متراکم داشتند که شامل استفاده از تسلیحات شیمیایی هم شد.

در گزارش سازمان ملل همچنین ادعا شده است، گاز کلر در حمله چهارم فوریه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هم استفاده شده بود. اسناد و مدارکی که این کمیسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار داده از سوی دولت سوریه و روسیه فاقد اعتبار خوانده شده است.

این گزارش که گفته می‌شود با استناد به ۴۰۰ مصاحبه است، همچنین حملات هوایی و زمینی عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین سوریه را در بهار امسال مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش آمده است: بیمارستان، منازل و یک بازار عفرین هدف حمله قرار گرفتند. از آغاز حملات هوایی در ۲۰ ژانویه، نیروی هوایی ترکیه احتمالا تمام تدابیر پیشگیرانه لازم برای اجرای حملات را انجام نداده است و این نقض قوانین بشردوستانه بین المللی است.

 

ایسنا
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حمله شیمیایی سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه