Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین و مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) را برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه، از هفتم تا یازدهم محرم‌الحرام برپا می‌کند.
بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، میزبان سوگواران حسینی خواهد بود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع)، به سفارش زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف بزرگوار این گنجینه در وقف‌نامه، یکی از هشت آیین سالانه وقف‌نامه‌ای- مذهبی کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که هر سال به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام و برپایی مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) با ترتیب و نظمی ویژه و رعایت سفارش واقف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آیین سوگواری در محرم ۱۴۴۰ قمری در دو مکان میزبان سوگواران حسینی خواهد بود. نخستین بخش این مجلس سوگواری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۷ و ۸ محرم‌الحرام (۲۶ و ۲۷ شهریور) از ساعت ۹ تا ۱۱ در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برپا خواهد شد.
دومین بخش آیین سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۹ و ۱۰ محرم‌الحرام (۲۸ و ۲۹ شهریور) پس از اذان ظهر و جمعه ۱۱ محرم‌الحرام(۳۰ شهریور) از ساعت ۹ تا ۱۱ در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) در ساختمان اصلی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از سوگواران حسینی میزبانی خواهد کرد.
سه روضه‌خوان و سخنران برپایه سفارش واقف در این پنج روز در مجلس حضور خواهند داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصدرالدین شریعتی، امام جماعت مسجد قبا، آیت‌الله شیخ حسن همتی، استاد دانشگاه و حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ‌زاده، استاد اخلاق و پژوهشگر مسائل دینی در این مجلس در سوگ و رثای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان روضه‌خوانی و سخنرانی خواهند کرد.   منبع: ایکنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موزه ملک سوگواری سید الشهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند