Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:36:01 GMT

حدود یک هکتار از جنگل های گیلانغرب در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۹۳۰۴

حدود یک هکتار از جنگل های گیلانغرب در آتش سوخت

کوروش محمودیان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: آتش سوزی در عرصه های جنگلی ناودار گیلانغرب که از ساعت 9.30 دقیقه امشب آغاز شده بود پس از یک ساعت تلاش ، به طور کامل مهار شد.
وی علت وقوع این آتش سوزی را عامل انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: این دومین مورد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مشجر منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب در هفته جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پس از وقوع آتش سوزی امشب ، بلافاصله دستگاههای امدادی و اجرایی شهرستان با همراهی مردم ، دوستداران طبیعت ، نیروهای بسیج ، انتظامی در محل حادثه حضور یافتند و پس از یک ساعت تلاش ، موفق به مهار کامل آتش شدند.
در سه روز گذشته ، چهار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مراتع مشجر این منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب طعمه حریق شد.
منطقه طبیعی و جنگلی ناودار از مناطق دیدنی گردشگری شهرستان گیلانغرب است که 6 هزار هکتار مساحت دارد.
در نتیجه 74 فقره آتش سوزی در 2 سال گذشته ، 778 هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان گیلانغرب در آتش سوخت و بیش از 40 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، 202 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
7079/7398/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آتش سوزی جنگل طبیعت گردشگری منابع طبیعی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت