Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@05:28:03 GMT

شهادت ۱۵ غیرنظامی در حملات سعودی به غرب یمن +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۹۷۰۲

منابع یمنی از شهادت ۱۵ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر در سلسله حملات «کور» ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی استان الحدیده در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب، منطقه «کیلو۱۶» استان الحدیده را با هدف «پشتیبانی شبه نظامیان»، هدف حملات کور خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منابع یمنی می‌گویند که در این حملات هوایی، ۱۵نفر از شهروندان یمنی شهید و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

 

خبرنگار المسیره مستقر در کیلو۱۶ گزارش داد که تیم نجات و امدادرسانی به دلیل شدت حملات، قادر به انتقال زخمی‌ها و اجساد به بیمارستان نبودند.

منابع یمنی می‌گویند که سلسله حملات کور ائتلاف سعودی به کیلو۱۶ در الحدیده واقع در غرب یمن، با هدف پشتیبانی شبه نظامیانی صورت گرفت که قصد نفود به این منطقه را داشتند.

 

کشته و زخمی شدن ۴۵ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در منطقه کیلو۱۶

همزمان، وزارت دفاع یمن چهارشنبه شب بیانیه‌ای درباره ناکامی شبه نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در نفوذ به منطقه کیلو۱۶ صادر و در آن اعلام کرد که نیرو‌های یمنی مانع «لشکرکشی گسترده» به سمت مناطق و روستا‌های شمال شرق فرودگاه الحدیده شدند.

 

 

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای پشتیبانی شبه نظامیان ائتلاف متجاوز که سعی در نفوذ به کیلو۱۶ را داشتند، بیش از ۵۰ بار حمله کردند.

 

وزارت دفاع یمن افزود: نیرو‌های یمنی ضمن مقاومت در برابر پیشروی شبه نظامیان در یکی از «گسترده‌ترین حملات زمینی ائتلاف»، چهار خودری نظامی آن‌ها را با «سلاحی مناسب» هدف قرار دادند.

 

وزارت دفاع یمن می‌گوید که شبه نظامیان مهاجم شامل ۳ لشکر بودند که بیش از ۴۵ نفر از آن‌ها در عملیات مقاومت نیرو‌های یمنی در منطقه کیلو ۱۶ کشته و زخمی شدند.

 

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فرودرین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شده است.

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر ۱۰ هزار کشته را تغییر نمی‌دهند.

در حالی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن با حمایت کشور‌های غربی همچنان ادامه دارد، روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته است که آمار واقعی کشته‌های این تجاوز چندین برابر رقمی است که رسانه‌های غربی می‌گویند.

در این گزارش که با عنوان «جنگ مرگبار در یمن ادامه دارد، اما چرا تلفات ثابت مانده؟» منتشر شده، آمده است: «هیچ پایانی برای جنگ شرورانه در یمن دیده نمی‌شود و غیرنظامیان حتی اگر از گلوله‌ها و بمباران‌ها جان به در ببرند، درگیر با جنگ‌های خونین، حملات هوایی بی‌ملاحظه یا امواج قحطی یا بیماری هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که تلفات ثابت مانده است».

در ادامه این گزارش، از روایت یک نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» خبر داده که در آن آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

منبع: فردا

کلیدواژه: حملات هوایی جنگنده های سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید لغو پرواز‌های فرودگاه شیراز تا ساعت ۶ صبح دوشنبه

فخرالدین کشاورز گفت: محدودیت‌های ایجاد شده برای فرودگاه شیراز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های غیرنظامی و همچنین جلوگیری از انجام عملیات پرواز غیرنظامی در نتیجه کنش و واکنش نظامی برای فرودگاه‌هایی که پرواز‌های بین‌المللی دارند اعمال شده‌اند.

پیش از این مدیرکل فرودگاه‌های فارس اعلام کرد: پرواز‌ها به مقصد شیراز و از مبدا شیراز تا ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ به دلیل شرایط کنونی کنسل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان در مسیر بازگشت به شمال غزه و شهادت کودک فلسطینی
  • سفیر اسرائیل : روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • تمدید لغو پرواز‌های فرودگاه شیراز تا ساعت ۶ صبح دوشنبه
  • ائتلاف فتح: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ شاهد حملاتی مشابه حملات ایران نبوده است
  • واکنش حماس به حملات ایران علیه اراضی اشغالی
  • ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • ویدیو/ روایت فرمانده فرانسوی از جنگ با یمنی‌ها