Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@05:28:01 GMT

علائم ابتلا به عفونت قرنیه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۰۱۱۲

نیک‌اقبال ادامه داد: حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی بوده که با قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی همراه است. ناطقان: امین‌الله نیک‌اقبال عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی، اظهار داشت: بینایی‌سنج‌ها و عینک‌فروشان از جمله صنوفی هستند که می‌توان به انجام کار تیمی با نظارت  چشم‌پزشکان، خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه داد و در واقع پرستاران و این دو صنف دیگر نیز فعالیت آنها زیر نظر چشم‌پزشکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در مورد عفونت‌های چشمی اظهار داشت: عفونت پوست، پلک، مژه، غدد اشکی و کره چشم می‌تواند به طور کلی عفونت چشمی را به همراه داشته باشد البته سیستم ایمنی چشم قوی است و بدن تلاش  می‌کند در مقابله با میکروب‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

وی ادامه داد: حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی بوده که با قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی همراه است.

وی گفت: از میان انواع عفونت‌های چشمی عفونت قرنیه و داخل چشم نگران‌کننده است و در صورت ضربه و خراش و یا استفاده نادرست از لیزرهای تماسی می‌تواند این مشکل بروز یابد که نشانه‌های آن اشک‌ریزش، حساسیت به نور، قرمزی و در نهایت اگر درمان نشود سوراخ شدن چشم و کوری را به همراه داشته باشد.

نیک‌اقبال گفت: تبخال چشمی نیز در برخی افراد بروز می‌یابد که تشخیص آن تنها توسط چشم‌پزشک بوده و با علائمی همچون عفونت چشم، قرمزی آن و حساسیت به نور ایجاد می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران گفت: آب مروارید نیز از بیماری‌های شایع چشمی بوده که در هر سنی رخ می‌دهد و از نوزادی تا 100 سالگی می‌تواند افراد را گرفتار کند که البته هر چه سن افزایش یابد امکان بروز این بیماری نیز بیشتر می‌شود.همچنین در کودکی ضربه به چشم و در بزرگسالی دیابت و هر عمل جراحی روی چشم می‌تواند این بیماری را به همراه داشته باشد، همچنین گاهی ژنتیک در بروز آن دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین درمان برای آب مروارید عمل آن است که لنز داخل چشمی به جای عدسی کاشته می‌شود، همچنین بعد از 70 سالگی شیوع ابتلا به این بیماری 50 درصد است. منبع: فارس برچسب ها: عفونت قرنیه ، عفونت لبه پلک ، تبخال چشمی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عفونت قرنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند