Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:16:57 GMT

پارلمان اروپا دستورالعمل جدید کپی‌رایت را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۰۱۳۲

پارلمان اروپا دستورالعمل جدید کپی‌رایت را تصویب کرد

تصویب دستورالعمل جدید کپی‌رایت توسط پارلمان اروپا، درآمد بیشتری برای هنرمندان به‌همراه خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: به نقل از وِرایِتی، پارلمان اروپا دستورالعمل کپی‌رایت را در حوزه گسترده دیجیتال به تصویب رساند که به نویسندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون و هنرمندان امکان مذاکره مجدد در مورد قراردادهایشان برای کسب سهم بیشتری از درآمد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل جدید افزایش قیمت کپی‌رایت با ۴۳۸ رأی موافق، ۲۲۶ رأی مخالف و ۳۹ رأی ممتنع تصویب شد که مرحله‌ای کلیدی در فرآیند قانون‌گذاری در این حوزه محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود قانون جدید کپی‌رایت ـ. که هنوز جزییات آن نیاز به چکش کاری دارد ـ. کمپانی‌هایی همچون «نت‌فلیکس» و «آمازون» را وادار به پرداخت مبالغ بالاتری بابت کپی‌رایت می‌کند و بر قیمت کپی‌رایت در حوزه منتشرکننده‌های موسیقی در فضای مجازی مانند «یوتیوب» تاثیر خواهد گذاشت.

هفته گذشته در جریان جشنواره فیلم ونیز، فیلمسازان برجسته اروپایی دادخواستی را به اعضای پارلمان اروپا نوشتند که به همین موضوع کپی‌رایت در مارکت دیجیتال می‌پرداخت.

منبع: فردا

کلیدواژه: اروپا کپی رایت سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شختی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست