Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@16:18:41 GMT

جایگزین دلار کدام ارز خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۰۸۰۵

خرداد:جیم راجرز, سرمایه گذار آمریکایی گفت: دلار آمریکا تنها تا چند سال دیگر تسلط جهانی خود را از دست خواهد داد. ​
به گزارش خرداد و به نقل از افکار نیوز:راجرز در گفتگو با راشاتودی در حاشیه نشست ”مجمع اقتصادی شرق" در ولادی وستوک گفت: آمریکا بیشترین بدهی را در میان کشورهای جهان دارد و این وضع روز به روز بدتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اذعان کرد هنوز دلارهای زیادی دارد, اما نه به این خاطر که دلار ارزی باثبات است. ممکن است بگویید اگر راست می گویی, چرا خودت دلار داری؟ من به این دلیل دلار دارم که آشفتگی بیشتری در راه است, مردم در آشفتگی به دنبال پناهگاه‎های امن هستند, در نتیجه به سراغ دلار می روند. دلار امن نیست, اما مردم فکر می کنند هست.
راجرز تصریح کرد ارزش دلار احتمالاً افزایش خواهد یافت, اما بسیاری از کشورها مانند چین, ایران, روسیه و دیگران هم اکنون در تلاشند از شر آن خلاص شوند. دلار آمریکا در چند سال آینده جایگاه خود را به عنوان ذخیره ارزی جهانی و ابزار مبادلات مالی جهان از دست خواهد داد. جهان در گذشته همواره با تغییر اوضاع از ارزهای برتر فاصله گرفته است. زمانی پوند انگلیس ارز برتر در جهان بود و قبل از آن هم ارزهای برتری همچون پزتا اسپانیا, فرانک فرانسه, و گیلدر هلند ارزهای برتر بودند. همه این ارزها هم زمانی چنین جایگاهی داشتند, اما اکنون دیگر به آن اندازه باثبات نیستند و جایگاهشان را از دست داده اند. مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند, بنابراین در حال یافتن راههایی برای فاصله گرفتن از دلار هستند. این امر در طول تاریخ رخ داده است و در مورد پوند استرلینگ و ارزهای دیگر رخ داده است. نیازی به نگرانی نیست, چون این یک فاجعه نیست.
این سرمایه گذار آمریکایی، روسیه و ترکیه را ازجمله کشورهایی دانست که هم اکنون شروع به تجارت با یکدیگر با ارزهای خود کرده اند و گفت: الان همه سعی می کنند از شر دلار خلاص شوند.
وی درباره ارز احتمالی که ممکن است جایگزین دلار شود گفت: تنها ارز جایگزینی که می توان پیش بینی کرد, رنمینبی (یوان) چین است, اما نه به این زودی ها. رنمینبی هنوز حتی قابل تبدیل نیست, بنابراین تا مدتی جایگزینی آن با دلار غیرممکن خواهد بود.
این سرمایه گذار آمریکایی افزود ممکن است ما برای مدتی ارزهای منطقه ای داشته باشیم, اما داشتن دو تا سه ارز غالب بی معنی است. برچسب ها: دلار ، ارز ، جاگزین

منبع: خرداد

کلیدواژه: دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می‌شود از تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد ۳ مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.
 
به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر. ک»، «ک. ب. س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

tags # آمریکا ، هکر سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!