Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@20:50:01 GMT

ظریف به آمریکا می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۰۸۵۸

خرداد:وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به نیویورک علاوه بر همراهی کردن رییس‌جمهور جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ( در صورت سفر روحانی به نیویورک )، احتمالا در اجلاس وزیران خارجه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز شرکت می‌کند.
به گزارش خرداد و به نقل از افکار نیوز:از مهم‌ترین برنامه‌های ظریف در جریان سفر به نیویورک حضور در نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 در ارتباط با موضوع برجام و حفظ این توافق بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دیپلمات ارشد کشورمان در جریان سفر به نیویورک به مانند سال‌های گذشته با تعدادی از همتایان خارجی خود و همچنین مقامات ارشد سازمان ملل و اتحادیه اروپا رایزنی خواهد کرد . به نظر می‌رسد محور اصلی گفت‌وگوهای ظریف در جریان سفر به نیویورک موضوع برجام و همچنین اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران باشد.
گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های آمریکایی و سخنرانی در برخی از اندیشکده‌های آمریکایی در نیویورک از دیگر برنامه‌های احتمالی ظریف در جریان این سفر است.
طبق اعلام برخی از مقامات آمریکایی، قرار است در 26 سپتامبر ( چهارم مهر )جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برگزار شود . یکی از محورهای اصلی این جلسه در کنار دیگر موضوعات خاورمیانه موضوع ایران خواهد بود. هنوز مشخص نیست که ایران در چه سطحی در این نشست حضور پیدا می‌کند. گرچه برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که ایران تصمیم بگیرد در این نشست حضور پیدا کرده و به اتهامات واهی آمریکا که احتمالا در این جلسه از سوی ترامپ بار دیگر مطرح خواهد شد، محمدجواد ظریف است.
آمریکا در ماه سپتامبر ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد.
پیش بینی می‌شود حسن روحانی، در صورت سفر به نیویورک ، روز سوم مهر( 25 سپتامبر ) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. برچسب ها: ظریف ، جواد ظریف ، محمد جواد ظریف ، وزارت خارجه ، دیپلوماسی ، دیپلوماتیک ، وزارت خارجه ایران ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف جواد ظریف محمد جواد ظریف وزارت خارجه وزارت خارجه ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه