Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت بومادران حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، سولفور، مس، فنول، اسید گلوکنیک و سیتریک، اینولین، فلاونوئیدها، تانِن، آلکامیدها، کامفور و قند مانند گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و مالتوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص شربت بومادران و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت بومادران

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت بومادران اظهار کرد: این شربت نقشی موثر در تقویت دستگاه گوارش مانند معده و کبد و هضم بهتر غذا دارد و به درمان دل درد، رفلاکس (برگشت غذا از معده به مریترش کردن و زخم معده کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های هشداردهنده که به شما می‌گویند «زخم معده» دارید+نحوه درمان

وی درباره خواص دیگر شربت بومادران بیان کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در کنترل و کاهش فشار، چربی و قند خون دارد؛ شربت بومادران بیماری‌های هورمونی زنان مانند اختلالات قاعدگی را برطرف می‌کند و نقشی موثر در تنظیم قاعدگی و تسکین درد‌های ناشی از آن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت بومادران سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد بنابراین افراد را لاغر می‌کند؛ این شربت تاثیری چشمگیر در درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، تنگی نفس، سرماخوردگی و زکام دارد.

بیشتر بخوانید: درمان تضمینی زخم معده با این دمنوش‌ها

عظمایی تاکید کرد: شربت بومادران اشتها را افزایش می‌دهد؛ این شربت با پاکسازی عروق و تصفیه خون نقشی موثر در بهبود گردش خون دارد بنابراین خواب رفتگی دست و پا‌ها را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت بومادران تاثیری چشمگیر در التیام زخم و جراحت ناشی از کبودی، تقویت قلب، اعصاب، پوست و مو، رفع التهابات بدن مانند التهاب گلو، مفاصل (آرتریت)، معده و عضله قلب (میوکاردیت)، کاهش تب به ویژه در مبتلایان به آبله مرغان و سرخک دارد.

بیشتر بخوانید: زخم معده خود را با این روش‌های درمانی معجزه آسا درمان کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بومادران آنتی‌بیوتیکی طبیعی، ضد نفخ و بادشکن است و به رفع ضعف قلب، ورم ماهیچه قلب، هیستری (برانگیختگی شدید هیجانی که اضطراب را به علائم بیماری مانند ترس تبدیل می‌کند.)، تشنج، صرع، ترک نوک سینه، گواتر، لک و پیس (برص یا ویتیلیگو) و کیست تخمدان کمک شایانی می‌کند.

موارد منع مصرف شربت بومادران

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت بومادران یادآوری کرد: استفاده از این شربت قبل از بارداری برای بارور شدن مفید است، اما پس از بارداری نباید مصرف شود.

 

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت بومادران

عرق بومادران                            یک و نیم لیتر
گیاه بومادران                            ۶۰ گرم
عسل                                          ۵۰۰ گرم
آب لیموترش تازه                      به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بومادران

گیاه بومادران را به عرق بومادران اضافه کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.
- مخلوط گیاه و عرق بومادران را ۲ تا سه دقیقه بجوشانید سپس صبر کنید تا ترکیب به دمای متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) برسد.
- مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.
- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.
- شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.
- برای تهیه یک لیوان از شربت بومادران، یک تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.
- شربت بومادران را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود

به گزارش قدس خراسان، «من ساکن بولوار توس هستم و برای فرزند شیرخوارم از بهداشت همین جا شیرخشک یارانه‌ای دریافت می‌کنم اما الان یک ماه است خبری از شیر خشک نیست و بهداشت هم می‌گوید نداریم. من دارم با بدبختی می‌گردم که هر جا شیر خشک قیمتش ارزون است بخرم. سه‌شنبه هم دوباره رفتم بهداشت می‌گویند خبری نیست، معلوم نیست کی بیاورند. تو را به خدا مسئولان کاری بکنند، بچه‌ام شیر ندارد. تا کی منتظر باشم؟» این نوشته، یک نمونه از پیام‌های مردمی درخصوص کمبود شیرخشک یارانه‌ای است که به تحریریه روزنامه قدس رسید و ما برای پیگیری پاسخش به سراغ دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم.

 مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار قدس خراسان گفت: بحث شیرخشک‌های یارانه‌ای تابع قانون تغذیه با شیر مادر است، یعنی شیرخوارانی که در مراجعه به خانه‌های بهداشت مشخص شود شیر مادر برایشان کافی نیست برایشان کوپن شیرخشک یارانه‌ای صادر می‌شود.

محمد احمدیان ادامه داد: در یک مقطع زمانی، در سطح کشور ورودی شیرخشک‌های یارانه‌ای به استان‌ها نصف میزان نیاز بود، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و مشکل تولید در کارخانه‌ها هم حل شد، سهمیه را افزایش دادند و تا زمانی که سهمیه جدید به دست ما برسد، یک ماه زمان می‌برد.

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب