Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت ۶۶ درصد از مطالبات چایکاران شمال گفت:‌ تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان دو استان گیلان و مازندران واریز شده است. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ استانها گیلان نظرات

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ تاکنون 130 میلیارد تومان یعنی حدود 66 درصد از کل مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران به آنان پرداخت شده است و مابقی ‌مطالبات نیز در اسرع وقت و به تناوب به حساب آنان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد:‌ میزان مجموع برگ سبز برداشت شده توسط کشاورزان از سطح باغات شمال حدود 99 هزار و 69 تن بوده که از این میان تا تاریخ 20 شهریور مقدار 39 هزار و 125 تن آن درجه یک،‌ و  59 هزار و 944 تن آن برگ سبز درجه دو بوده است.

جهانساز ابراز داشت:‌ امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان برداشت برگ سبز چای حدود 10 درصد افزایش داشته که از این میان 40 درصد از برگ سبز برداشت شده توسط کشاورزان دو استان گیلان و مازندران درجه یک و 60 درصد آن نیز درجه دوم است.

وی در مورد ارزش ریالی برگ سبز برداشت شده نیز افزود:‌ ارزش ریالی 99 هزار و 69 تن برگ سبز چای برداشت شده توسط کشاورزان چایکار شمالی حدود 198 میلیارد ریال برآورد می‌شود که مبالغ ذکر شده به صورت تدریجی به چایکاران گیلانی و مازندرانی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور تعداد کارخانجات چایسازی فعال را برشمرد و گفت: از آغاز فصل برداشت محصول چای در دو استان شمالی حدود 151 کارخانه چایسازی اعلام آمادگی و با سازمان چای قرارداد امضا کردند که از میان آن‌ها فعلاً 101 واحد فعال و مشغول دریافت برگ سبز هستند.

جهانساز میزان استحصال چای خشک را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ تاکنون و بر اساس آخرین گزارشات و آمارهای واصله از سطح کارخانجات و واحدهای فرآوری برگ سبز چای شمال،‌ حدود 22 هزار و 291 تن چای خشک در انواع و اقسام مختلف تولید شده است.

وی قدرالسهم مربوط به کارخانجات را در مجموع 84 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ در حال حاضر کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از 75 درصد قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند که جمع کل این وجود پرداختی توسط آنان چیزی در حدود 63 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور قدرالسهم پرداختی توسط این سازمان را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ تاکنون حدود 68 میلیارد تومان از قدرالسهم دولت به کشاورزان گیلانی و مازندرانی پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز با تزریق بودجه و اعتبارات لازم،‌ در اسرع وقت به حساب آنان واریز می‌شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت