Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@10:56:18 GMT

مراسم‌های عزاداری‌ جای طرح تفکرات حزبی و گروهی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۱۲۹۲

مراسم‌های عزاداری‌ جای طرح تفکرات حزبی و گروهی نیست

حجت‌الباسلام مهدی اژه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از اصفهان، درباره سبک و سیاق برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: تمام احکام اجتماعی اسلام مانند نماز جماعت، نماز جمعه، حج، نماز عیدها و... برای این است که همه خودشان را به اسلام عرضه کنند و دین به عنوان ابزار در دست کسی قرار نگیرد.
وی ادامه داد: خداوند به پیامبران نیز فرموده است که به مردم بگویند: «من از شما پاداشی نمی خواهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، همه باید در مقابل خدا مراعات کرده و در انجام کارهای دینی خلوص نیت داشته و قصد و غرضی نسبت به اشخاص در انجام آن نداشته باشند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاشورا یکی از جلوه‌های بزرگ دین است، افزود: عشق به امام حسین (ع) تمام مردم را با هر حزب و گروهی وارد صحنه می‌کند، درست همانطور که در حج نیز همه باید لباس دنیا را از تن به در کرده و لباس آخرت بپوشند و همه در مقابل خداوند یکسان هستند، در مراسم عزاداری محرم نیز باید اینگونه باشد.
اژه‌ای خاطرنشان کرد: اهداف مقدس امام حسین (ع) باید در عزاداری‌ها رعایت شود، در زمان این امام(ع)، مسلم ابن عقیل در کوفه نایب بود و امام ایشان را معتمد خود می‌دانستند. امروزه نیز رهبر انقلاب مانند مسلم و نایب امام زمان (ع) است. پایینتر از رهبری کسی نباید موضع‌گیری کند و هرکه قصد این کار را دارد، این موضع‌گیری باید در چهارچوب مطالب مورد تایید رهبری باشد.
وی گفت: در حال حاضر جنگ روانی نابرابری علیه کشور ما وجود دارد و تنها چیزی که ما را حفظ می‌کند همین پیروی از رهبری است. نباید گزینشی عمل کرده و همه‌چیز را میان جناح و حزب و تقسیم کرده و باید به معنای شرعی کلمه از ولایت و فرامین رهبری اطاعت کنیم.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر کسی بی‌اعتمادی نسبت به دولت و نظام را گسترش داده و مردم را از اصلاح ناامید کند، ارزش عزاداری را از بین می‌برد. مردمی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند نیز باید بدون تفکرات حزبی و جناحی بوده و شعائر دینی خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در عزاداری‌ها باید بصیرت داشته باشیم گفت: بصیرت یعنی تیری که پرتاب می‌کنیم به دشمن بخورد، نه به یک دوست. همچنین اهداف امام حسین (ع)باید درک شود.
انتهای پیام

 

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عاشورا محرم مراسم عزاداری حجت الاسلام اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم